Wzorce projektowe w języku C++
LICZBA DNI: 4 (32h)
KOD KURSU: CPP/DP
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Trener
Cena / os
12
kwietnia
Warszawa,
Zdalne,
Termin
12
kwietnia
Lokalizacja
Warszawa,
Zdalne,
Trener
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Średnio zaawansowanych programistów programujących w języku C i C++ w środowisku GNU/Linux lub MS Windows
Osób znających w podstawowym zakresie system szablonów STL
Programistów tworzących oprogramowanie na platformie systemowej GNU/Linux lub MS Windows
Programistów tworzących aplikacje głównego nurtu oraz aplikacje sieciowe
WYMAGANIA
Posługiwanie się wybranym środowiskiem IDE (Eclipse, NetBeans, Vim)
Znajomość koncepcji programowania obiektowego, systemowego i aplikacyjnego
Znajomość narzędzi do tworzenia aplikacji z rodziny gcc i binutils
Umiejętność posługiwania się narzędziem debuggera
Znajomość koncepcji związanych z programowaniem w języku C++ na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym
Dodatkowo mile widziana jest również znajomość aspektów sprzętowych platformy x86 (przydzielanie i zarządzanie pamięcią, alokacja rejestrów, konwencje wywołań, optymalizacje)
ZALETY
Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności identyfikowania i implementowania wzorców projektowych GoF we własnych projektach
Umiejętność określania kosztów i zysku zastosowania wybranego wzorca
Określanie kontekstu poprawnej implementacji wybranego wzorca projektowego
Cele szkolenia
Zapoznanie się klasycznymi wzorcami GoF i konsekwencjami ich stosowania
Implementowanie wzorców z użyciem wydajnych technik
Zapoznanie się z zaletami i wadami każdego ze wzorców
Zapoznanie się z zasadami refaktoryzacji do wzorców projektowych
Program
Wprowadzenie do wzorców projektowych
- Rola i znaczenie wzorców projektowych
- Pojęcie reifikacji wzorca
- Klasy wzorców projektowych
- Siły wpływające na wybór wzorca
- Proponowane rozwiązania
- Kontekst rozwiązania
- Ogólne zakresy zastosowań wzorców projektowych
- Wzorce GoF a inne wzorce
- Klasyfikacja i rodzaje wzorców projektowych
Strukturalne wzorce projektowe
- Adapter (klasowy i obiektowy)
- Most (ang. Bridge) (obiektowy)
- Kompozyt (ang. Composite) (obiektowy)
- Dekorator (ang. Decorator) (obiektowy)
- Pyłek (ang. Flyweight) (obiektowy)
- Fasada (ang. Façade) (obiektowy)
- Pełnomocnik (ang. Proxy) (obiektowy)
Konstrukcyjne wzorce projektowe
- Metoda wytwórcza (ang. Factory Method) (klasowy)
- Fabryka Abstrakcyjna (ang. Abstract Factory) (obiektowy)
- Budowniczy (ang. Builder) (obiektowy)
- Prototyp (ang. Prototype) (obiektowy)
- Singleton (obiektowy)
Behawioralne wzorce projektowe
- Łańcuch zobowiązań (ang. Chain of Responsibility) (obiektowy)
- Polecenie (ang. Command) (obiektowy)
- Interpreter (ang. Interpreter) (klasowy)
- Iterator (obiektowy)
- Mediator (ang. Mediator) (obiektowy)
- Pamiątka (ang. Memento) (obiektowy)
- Obserwator (ang. Observer) (obiektowy)
- Stan (ang. State) (obiektowy)
- Strategia (ang. Strategy) (obiektowy)
- Metoda szablonowa (ang. Template Method) (klasowy)
- Odwiedzający (ang. Visitor) (obiektowy)
Idiomy języka C++
- Zbiór zasobu jest inicjalizacją (ang. RAII - Resource Acquisition Is Initialization) (obiektowy)
- Zadziwiająco często powracający wzorzec - wytyczne
- Prywatna implementacja - PIPML (ang. PrIvate IMPLementation)
- Klasy wytycznych
Refaktoryzacja z użyciem wzorców - przegląd
- Wzorce refaktoryzacji
- Rola wzorców projektowych w działaniach refaktoryzacyjnych
