Wzorce projektowe w języku C++
Czas trwania szkolenia:4 dni (32h)
Kod kursu:CPP/DP
Poziom zaawansowania:
Szkolenie na zamówienie
Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.
- Dostosowany program
- Indywidualna wycena
- Dowolny termin
O szkoleniu Wzorce projektowe w języku C++
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Wymagania
- Posługiwanie się wybranym środowiskiem IDE (Eclipse, NetBeans, Vim)
- Znajomość koncepcji programowania obiektowego, systemowego i aplikacyjnego
- Znajomość narzędzi do tworzenia aplikacji z rodziny gcc i binutils
- Umiejętność posługiwania się narzędziem debuggera
- Znajomość koncepcji związanych z programowaniem w języku C++ na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym
- Dodatkowo mile widziana jest również znajomość aspektów sprzętowych platformy x86 (przydzielanie i zarządzanie pamięcią, alokacja rejestrów, konwencje wywołań, optymalizacje)
Zalety
- Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności identyfikowania i implementowania wzorców projektowych GoF we własnych projektach
- Umiejętność określania kosztów i zysku zastosowania wybranego wzorca
- Określanie kontekstu poprawnej implementacji wybranego wzorca projektowego
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Zapoznanie się klasycznymi wzorcami GoF i konsekwencjami ich stosowania
- Implementowanie wzorców z użyciem wydajnych technik
- Zapoznanie się z zaletami i wadami każdego ze wzorców
- Zapoznanie się z zasadami refaktoryzacji do wzorców projektowych
Program
Wprowadzenie do wzorców projektowych
- Rola i znaczenie wzorców projektowych
- Pojęcie reifikacji wzorca
- Klasy wzorców projektowych
- Siły wpływające na wybór wzorca
- Proponowane rozwiązania
- Kontekst rozwiązania
- Ogólne zakresy zastosowań wzorców projektowych
- Wzorce GoF a inne wzorce
- Klasyfikacja i rodzaje wzorców projektowych
Strukturalne wzorce projektowe
- Adapter (klasowy i obiektowy)
- Most (ang. Bridge) (obiektowy)
- Kompozyt (ang. Composite) (obiektowy)
- Dekorator (ang. Decorator) (obiektowy)
- Pyłek (ang. Flyweight) (obiektowy)
- Fasada (ang. Façade) (obiektowy)
- Pełnomocnik (ang. Proxy) (obiektowy)
Konstrukcyjne wzorce projektowe
- Metoda wytwórcza (ang. Factory Method) (klasowy)
- Fabryka Abstrakcyjna (ang. Abstract Factory) (obiektowy)
- Budowniczy (ang. Builder) (obiektowy)
- Prototyp (ang. Prototype) (obiektowy)
- Singleton (obiektowy)
Behawioralne wzorce projektowe
- Łańcuch zobowiązań (ang. Chain of Responsibility) (obiektowy)
- Polecenie (ang. Command) (obiektowy)
- Interpreter (ang. Interpreter) (klasowy)
- Iterator (obiektowy)
- Mediator (ang. Mediator) (obiektowy)
- Pamiątka (ang. Memento) (obiektowy)
- Obserwator (ang. Observer) (obiektowy)
- Stan (ang. State) (obiektowy)
- Strategia (ang. Strategy) (obiektowy)
- Metoda szablonowa (ang. Template Method) (klasowy)
- Odwiedzający (ang. Visitor) (obiektowy)
Idiomy języka C++
- Zbiór zasobu jest inicjalizacją (ang. RAII - Resource Acquisition Is Initialization) (obiektowy)
- Zadziwiająco często powracający wzorzec - wytyczne
- Prywatna implementacja - PIPML (ang. PrIvate IMPLementation)
- Klasy wytycznych
Refaktoryzacja z użyciem wzorców - przegląd
- Wzorce refaktoryzacji
- Rola wzorców projektowych w działaniach refaktoryzacyjnych