Wzorce projektowe w języku C++

Czas trwania szkolenia:4 dni (32h)

Kod kursu:CPP/DP

Poziom zaawansowania:
oop

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Icon with laptop

O szkoleniu Wzorce projektowe w języku C++

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Wymagania

  • Posługiwanie się wybranym środowiskiem IDE (Eclipse, NetBeans, Vim)
  • Znajomość koncepcji programowania obiektowego, systemowego i aplikacyjnego
  • Znajomość narzędzi do tworzenia aplikacji z rodziny gcc i binutils
  • Umiejętność posługiwania się narzędziem debuggera
  • Znajomość koncepcji związanych z programowaniem w języku C++ na poziomie podstawowym i średnio zaawansowanym
  • Dodatkowo mile widziana jest również znajomość aspektów sprzętowych platformy x86 (przydzielanie i zarządzanie pamięcią, alokacja rejestrów, konwencje wywołań, optymalizacje)

Zalety

  • Uczestnicy szkolenia zdobędą umiejętności identyfikowania i implementowania wzorców projektowych GoF we własnych projektach
  • Umiejętność określania kosztów i zysku zastosowania wybranego wzorca
  • Określanie kontekstu poprawnej implementacji wybranego wzorca projektowego
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Zapoznanie się klasycznymi wzorcami GoF i konsekwencjami ich stosowania
  • Implementowanie wzorców z użyciem wydajnych technik
  • Zapoznanie się z zaletami i wadami każdego ze wzorców
  • Zapoznanie się z zasadami refaktoryzacji do wzorców projektowych

Program

Wprowadzenie do wzorców projektowych

  • Rola i znaczenie wzorców projektowych
  • Pojęcie reifikacji wzorca
  • Klasy wzorców projektowych
  • Siły wpływające na wybór wzorca
  • Proponowane rozwiązania
  • Kontekst rozwiązania
  • Ogólne zakresy zastosowań wzorców projektowych
  • Wzorce GoF a inne wzorce
  • Klasyfikacja i rodzaje wzorców projektowych

Strukturalne wzorce projektowe

  • Adapter (klasowy i obiektowy)
  • Most (ang. Bridge) (obiektowy)
  • Kompozyt (ang. Composite) (obiektowy)
  • Dekorator (ang. Decorator) (obiektowy)
  • Pyłek (ang. Flyweight) (obiektowy)
  • Fasada (ang. Façade) (obiektowy)
  • Pełnomocnik (ang. Proxy) (obiektowy)

Konstrukcyjne wzorce projektowe

  • Metoda wytwórcza (ang. Factory Method) (klasowy)
  • Fabryka Abstrakcyjna (ang. Abstract Factory) (obiektowy)
  • Budowniczy (ang. Builder) (obiektowy)
  • Prototyp (ang. Prototype) (obiektowy)
  • Singleton (obiektowy)

Behawioralne wzorce projektowe

  • Łańcuch zobowiązań (ang. Chain of Responsibility) (obiektowy)
  • Polecenie (ang. Command) (obiektowy)
  • Interpreter (ang. Interpreter) (klasowy)
  • Iterator (obiektowy)
  • Mediator (ang. Mediator) (obiektowy)
  • Pamiątka (ang. Memento) (obiektowy)
  • Obserwator (ang. Observer) (obiektowy)
  • Stan (ang. State) (obiektowy)
  • Strategia (ang. Strategy) (obiektowy)
  • Metoda szablonowa (ang. Template Method) (klasowy)
  • Odwiedzający (ang. Visitor) (obiektowy)

Idiomy języka C++

  • Zbiór zasobu jest inicjalizacją (ang. RAII - Resource Acquisition Is Initialization) (obiektowy)
  • Zadziwiająco często powracający wzorzec - wytyczne
  • Prywatna implementacja - PIPML (ang. PrIvate IMPLementation)
  • Klasy wytycznych

Refaktoryzacja z użyciem wzorców - przegląd

  • Wzorce refaktoryzacji
  • Rola wzorców projektowych w działaniach refaktoryzacyjnych

Podobne szkolenia