Umowy w IT z perspektywy zamawiającego

1350 PLN+23% VAT (1660 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:1 dni (8h)

Kod kursu:IT/UMOWY

Poziom zaawansowania:

Dostępne terminy

  • Termin
  • Lokalizacja
  • Trener
  • Cena
Brak dostępnych terminów

O szkoleniu Umowy w IT z perspektywy zamawiającego

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie przeznaczone jest dla podmiotów występujących po stronie zamawiającego w projektach IT, w szczególności dla wewnętrznych prawników, biura zakupów, kadry zarządzającej oraz wszystkich innych osób odpowiedzialnych za negocjowanie umów IT i zarządzanie umowami IT

Wymagania

  • Posiadanie podstawowej wiedzy/doświadczenia w zakresie projektów IT

Zalety

    Cele szkolenia

    • Nabycie wiedzy i poznanie siatki pojęciowej w zakresie projektów i umów IT
    • Omówienie praktycznych zagadnień prawnych dotyczących umów na systemy informatyczne
    • Praktyczne przygotowanie do negocjowania umów IT z perspektywy zamawiającego
    • Przekazanie wiedzy na temat zabezpieczenia przez zamawiającego kluczowych ryzyk projektowych

    Program

    Podstawowe informacje dot. projektów IT

    • Specyfika projektów IT
    • Przebieg projektu IT w podstawowych metodykach

    Charakterystyka umów w IT. Podstawowe zobowiązania stron

    • Rodzaje umów w IT
    • Charakter prawny umów w IT
    • Zobowiązania wykonawcy w zakresie zgodności z wymogami zamawiającego, np. AML, RODO, bezpieczeństwo, inne wymogi ustawowe (compliance)
    • Obowiązek współdziałania zamawiającego - uwarunkowania ustawowe a umowne

    Aspekty techniczne wykonania oprogramowania

    • Wymagania funkcjonalne systemu - rola analizy przedwdrożeniowej i projektu technicznego
    • Infrastruktura techniczna (sprzęt)

    Organizacja projektu

    • Plan komunikacji - sprawne określenie zasad kontaktu między stronami, opis ról w projekcie
    • Zarządzanie zmianą - zapewnienie elastyczności projektu poprzez ustalenie zasad wnioskowania i akceptowania zmian
    • Kontrola personelu wykonawcy oraz podwykonawców

    Odbiór świadczeń określonych umową

    • Weryfikacja dostarczonego oprogramowania (testowanie, okresy stabilizacji)
    • Procedury odbioru
    • Ryzyka związane z klauzulami odbiorowymi

    Wynagrodzenie

    • Modele wynagrodzenia (fixed price, T&M)
    • Potrącanie kar umownych z wynagrodzenia

    Odpowiedzialność i kary umowne

    • Ogólne zasady odpowiedzialności
    • Rozszerzenie odpowiedzialności
    • Limitowanie odpowiedzialności - kiedy zamawiający nie powinien stosować limitów?
    • Kary umowne - rodzaje, charakterystyka, cel
    • Główne problemy z dochodzeniem odpowiedzialności od wykonawcy

    Gwarancja na oprogramowanie

    • Treść zobowiązania gwarancyjnego
    • Gwarancja a rękojmia
    • Stosunek gwarancji do usług utrzymania

    SLA (service level agreement)

    • Ustalenie oczekiwanej dostępności i czasów reakcji/naprawy/obejścia
    • Kategoryzacja błędów
    • Procedury zgłaszania błędów
    • Mechanizmy kar umownych w przypadku niedotrzymania parametrów SLA

    Ochrona zamawiającego

    • Zabezpieczenie należytego wykonania umowy (wniesienie na rachunek bankowy/gwarancja bankowa)
    • Zobowiązanie wykonawcy do posiadania określonego ubezpieczenia

    Prawa własności intelektualnej

    • Przedmiot praw autorskich w umowach IT - co jest utworem?
    • Współtwórczość
    • Utwór pracowniczy
    • Przeniesienie autorskich praw majątkowych
    • Licencja, modele i zakres licencji
    • Autorskie prawa majątkowe do oprogramowania - uregulowania szczególne
    • Najczęstsze problemy związane z prawami własności intelektualnej w projektach IT

    Poufność i ochrona danych

    • Klauzule poufności
    • Ochrona danych osobowych w projektach IT
    • Kwestia bezpieczeństwa informacji zamawiającego
    • Zasady udzielania zdalnego dostępu do środowisk zamawiającego

    Zakończenie współpracy

    • Odstąpienie od dzieła (umowne i ustawowe, skutki odstąpienia)
    • Wypowiedzenie (rodzaje wypowiedzenia, terminy, ograniczenia, skutki wypowiedzenia)
    • Exit plan jako dokument określający obowiązki stron w przypadku zakończenia współpracy (np. transfer know-how, usunięcie danych, rozliczenia)

    Podobne szkolenia