Programowanie w języku Go
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:GO/PROG
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Programowanie w języku Go
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Programistów chcących kompleksowo poznać język Go, poszerzyć posiadane umiejętności, a także poprawić wydajność i bezpieczeństwo wytwarzanego oprogramowania
Wymagania
- Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku
Zalety
- Szkolenie opiera się na tworzeniu funkcjonalnego kodu
- Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych
Cele szkolenia
- Gruntowne wprowadzenie do składni i przedstawienie najważniejszych idiomów języka Go
- Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi
- Programowanie współbieżne w GO
- Poznanie najważniejszych modułów biblioteki standardowej
Program
Spojrzenie na Go
- Najważniejsze cechy języka
- Składnia
- Struktura programu
- Go playground
Środowisko programistyczne
- Instalacja narzędzi
- Komenda go
- Formatowanie kodu
- Konfiguracja IDE
- Uruchamianie oraz kompilacja
Podstawowe typy danych
- Wartość zero
- Literały
- Typy numeryczne oraz bool
- Stringi oraz runy
- Deklaracja var
- Deklaracja const
Typy złożone
- Typy tablicowe - array, slice
- Ciągi znaków lub bajtów - string, rune, bytes
- Mapy
- Struktury
Struktury kontrolne
- Bloki i przysłonięcie zmiennych
- If-else
- Pętla for na cztery sposoby
- Switch
- Goto
Funkcje
- Definicja i wywołanie funkcji
- Przyjmowanie dowolnej ilości argumentów
- Zwracanie wielu wartości
- Funkcje jako wartość
- Domknięcie
- Odroczenie wykonania - defer
Wskaźniki
- Przekazywanie przez wartość
- Nie taki wskaźnik straszny
- Przekazywanie modyfikowalnych parametrów
- Map i slice jako wskaźniki
- Wartość zero a brak wartości - nil
Metody oraz interfejsy
- Deklaracja typów
- Metody
- Odbiornik metody - receiver
- Zagnieżdżanie
- Czy to nie jest dziedziczenie
- Interfejsy
Obsługa błędów
- Jak Go obsługuje błędy
- Error to interfejs
- Czy stringi są dobre jako błędy
- Defer
- Nie panikuj - panic
Pakiety oraz moduły
- Czym jest moduł - go.mod
- Tworzenie pakietów
- Praca z pakietami
- Workspace
Współbieżność
- Go routines
- Zwracanie wartości
- Channels
- Select
- Synchronizacja
- Wyścig - race checker
Biblioteka standardowa
- Io
- Json
- Net/http
- Flag
- Log