Programowanie w języku Go

3350 PLN+23% VAT (4120 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:4 dni (32h)

Kod kursu:GO/PROG

Poziom zaawansowania:

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

24 czerwiec
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener Sages

Cena:

3350 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

19 sierpień
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

3350 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

21 październik
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

3350 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne lub nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Ikona pytaniaZapytaj o szkolenie

O szkoleniu Programowanie w języku Go

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Programistów chcących kompleksowo poznać język Go, poszerzyć posiadane umiejętności, a także poprawić wydajność i bezpieczeństwo wytwarzanego oprogramowania

Wymagania

  • Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku

Zalety

  • Szkolenie opiera się na tworzeniu funkcjonalnego kodu
  • Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych

Cele szkolenia

  • Gruntowne wprowadzenie do składni i przedstawienie najważniejszych idiomów języka Go
  • Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi
  • Programowanie współbieżne w GO
  • Poznanie najważniejszych modułów biblioteki standardowej

Program

Spojrzenie na Go

  • Najważniejsze cechy języka
  • Składnia
  • Struktura programu
  • Go playground

Środowisko programistyczne

  • Instalacja narzędzi
  • Komenda go
  • Formatowanie kodu
  • Konfiguracja IDE
  • Uruchamianie oraz kompilacja

Podstawowe typy danych

  • Wartość zero
  • Literały
  • Typy numeryczne oraz bool
  • Stringi oraz runy
  • Deklaracja var
  • Deklaracja const

Typy złożone

  • Typy tablicowe - array, slice
  • Ciągi znaków lub bajtów - string, rune, bytes
  • Mapy
  • Struktury

Struktury kontrolne

  • Bloki i przysłonięcie zmiennych
  • If-else
  • Pętla for na cztery sposoby
  • Switch
  • Goto

Funkcje

  • Definicja i wywołanie funkcji
  • Przyjmowanie dowolnej ilości argumentów
  • Zwracanie wielu wartości
  • Funkcje jako wartość
  • Domknięcie
  • Odroczenie wykonania - defer

Wskaźniki

  • Przekazywanie przez wartość
  • Nie taki wskaźnik straszny
  • Przekazywanie modyfikowalnych parametrów
  • Map i slice jako wskaźniki
  • Wartość zero a brak wartości - nil

Metody oraz interfejsy

  • Deklaracja typów
  • Metody
  • Odbiornik metody - receiver
  • Zagnieżdżanie
  • Czy to nie jest dziedziczenie
  • Interfejsy

Obsługa błędów

  • Jak Go obsługuje błędy
  • Error to interfejs
  • Czy stringi są dobre jako błędy
  • Defer
  • Nie panikuj - panic

Pakiety oraz moduły

  • Czym jest moduł - go.mod
  • Tworzenie pakietów
  • Praca z pakietami
  • Workspace

Współbieżność

  • Go routines
  • Zwracanie wartości
  • Channels
  • Select
  • Synchronizacja
  • Wyścig - race checker

Biblioteka standardowa

  • Io
  • Json
  • Net/http
  • Flag
  • Log

Podobne szkolenia