Kubernetes szybki start (dla deweloperów)
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:KUBERNETES/BASICS
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Kubernetes szybki start (dla deweloperów)
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie dedykowane deweloperom, efektywnie wprowadzające do tematu tworzenia, uruchamiania i zarządzania aplikacjami wykorzystującymi kontenery
Wymagania
- Od uczestników szkolenia wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu systemów Linux
Zalety
- Szkolenie i prezentowane przykłady dostarczają ogromną dawkę praktycznych informacji
- Zdobywana wiedza ma dużą wartość merytoryczną i może być zastosowana podczas rozwiązywania problemów w rzeczywistych projektach.
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Szybkie wprowadzenie do najważniejszych elementów platformy Kubernetes, ukierunkowane na deweloperów
- Nabycie umiejętności wykorzystania klastra Kubernetes w zakresie wdrażania, monitorowania i skalowania aplikacji, w szczególności opartych o architekturę mikroserwisów
Program
Wprowadzenie do konteneryzacji
- Jakie problemy rozwiązuje konteneryzacja?
- Zasada działania i mechanizmy leżące u podstaw konteneryzacji
- Konteneryzacja w praktyce (podstawy pracy z Docker, opcjonalnie: korzystanie z terminala i edytora VIM)
- Codzienny dewelopment z wykorzystaniem kontenerów (budowa obrazów, konfiguracja, uruchamianie, monitorowanie i zarządzanie kontenerami)
- Tworzenie i zarządzanie rejestrami obrazów
- Automatyzacja
Platforma Kubernetes
- Architektura, możliwości oraz najważniejsze elementy klastra
- Instalacja / przygotowanie środowiska deweloperskiego (wariant oparty o Minikube oraz maszyny wirtualne)
- Automatuczna instalacja klastra "on premise" (Kubespray)
- Deskryptory zasobów / manifesty obiektów
- Zarządzanie elementami klastra (imperatywne, deklaratywne)
- Podstawy administracji z wykorzystaniem narzędzia kubectl oraz panelu webowego
Praca z klastrem
- Tworzenie, wdrażanie i monitorowanie aplikacji w postaci Podów
- Przechowywanie i dostarczanie konfiguracji do aplikacji (zmienne środowiskowe, argumenty linii poleceń, ConfigMaps, Secrets)
- Efektywna administracja z wykorzystaniem etykiet, selektorów oraz kontrolerów
- Skalowanie aplikacji (ręczne, automatyczne)
- Podział klastra na wirtualne przestrzenie (Namespaces)
- Usługi jako sposób na komunikację między wdrożonymi aplikacjami
- Udostępnianie aplikacji dla klientów zewnętrznych
- Ograniczanie komunikacji sieciowej z użyciem polis
- Storage i dostęp do danych w oparciu o wolumeny (na przykładzie GlusterFS)
- Wdrażanie i utrzymanie usług stanowych
- Logowanie, monitorowanie oraz troubleshooting klastra i wdrożonych w nim aplikacji
- Ograniczenie uprawnień oraz kontrola dostępu do elemetów klastra
- Helm jako natywny menedżer pakietów aplikacji w Kubernetes