Flutter w praktyce

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Kod kursu:FLUTTER/INTRO

Poziom zaawansowania:
androidiosdart

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

O szkoleniu Flutter w praktyce

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych
  • Programiści mobilni, chcący tworzyć aplikacje działające na wielu platformach

Wymagania

  • Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym
  • Mile widziane doświadczenie w tworzeniu aplikacji webowych i/lub mobilnych

Zalety

  • Warsztatowa forma szkolenia
  • Duża ilość przykładów, umożliwiających zrozumienie i efektywne przyswojenie zdobywanej wiedzy
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Kompleksowe wprowadzenie do Flutter toolkit i języka Dart
  • Nabycie umiejętności pozwalających na samodzielne tworzenia aplikacji mobilnych
  • Zapoznanie z dostępnymi narzędziami deweloperskimi oraz standardowym SDK
  • Przedstawienie metod budowania interfejsu użytkownika z użyciem podejścia deklaratywnego / komponentowego

Program

Wprowadzenie do języka Dart

  • Podstawy składni
  • Typy bazowe
  • Operatory
  • Instrukcje sterujące
  • Kolekcje
  • Praca z tekstem
  • Funkcje i domknięcia
  • Programowanie obiektowe
  • Obsługa wyjątków
  • Typy generyczne
  • Wsparcie dla asynchroniczności

Podstawy Flutter toolkit

  • Przygotowanie środowiska deweloperskiego
  • Projekt - tworzenie, struktura, budowanie
  • Uruchamianie i debugowanie aplikacji
  • Zarządzanie zależnościami projektu

Interfejs użytkownika

  • Widgets - przegląd wbudowanych komponentów
  • Obsługa zdarzeń i gestów
  • Rozkład elementów widoku / tworzenie responsywnego interfejsu
  • Nawigacja między ekranami
  • Wykorzystanie animacji
  • Tworzenie reużywalnych elementów widoku
  • Budowanie złożonych widoków
  • Zmiana wyglądu aplikacji z wykorzystaniem motywów

Praca z danymi i komunikacja z backend

  • Zarządzanie stanem oraz jego efektywne współdzielenie
  • Preferencje użytkownika
  • Praca z systemem plików
  • Utrwalanie danych z wykorzystaniem SQLite
  • Integracja z REST API (komunikacja po HTTP, serializacja/deserializacja obiektów)
  • Wykorzystanie Backend-as-a-Service (BaaS) na przykładzie Firebase

Tworzenie zaawansowanych aplikacji

  • Internacjonalizacja
  • Uruchamianie kodu natywnego
  • Wykorzystanie peryferiów urządzenia
  • Instalowanie dodatkowych pakietów / bibliotek
  • Osadzanie modułów Flutter'a w aplikacjach natywnych

Testowanie

  • Dlaczego testowanie jest ważne?
  • Piramida testów
  • Cechy dobrych testów
  • Metryki pokrycia testami
  • Testy jednostkowe
  • Testy integracyjne
  • Testy end2end

Podobne szkolenia