Szkolenie dostępne na zamówienie
Flutter w praktyce
Toolkit umożliwiający tworzenie natywnych aplikacji mobilnych, przeznaczonych na wiele platform
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Poziom zaawansowania:
Kod kursu:FLUTTER/INTRO
Flutter w praktyce
Cele szkolenia
- Kompleksowe wprowadzenie do Flutter toolkit i języka Dart
- Nabycie umiejętności pozwalających na samodzielne tworzenia aplikacji mobilnych
- Zapoznanie z dostępnymi narzędziami deweloperskimi oraz standardowym SDK
- Przedstawienie metod budowania interfejsu użytkownika z użyciem podejścia deklaratywnego/komponentowego
Dla kogo?
- Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych
- Programiści mobilni, chcący tworzyć aplikacje działające na wielu platformach
Zalety
- Warsztatowa forma szkolenia
- Duża ilość przykładów, umożliwiających zrozumienie i efektywne przyswojenie zdobywanej wiedzy
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracuj ą w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
- Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku obiektowym
- Mile widziane doświadczenie w tworzeniu aplikacji webowych i/lub mobilnych
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program
Wprowadzenie do języka Dart
- Podstawy składni
- Typy bazowe
- Operatory
- Instrukcje sterujące
- Kolekcje
- Praca z tekstem
- Funkcje i domknięcia
- Programowanie obiektowe
- Obsługa wyjątków
- Typy generyczne
- Wsparcie dla asynchroniczności
Podstawy Flutter toolkit
- Przygotowanie środowiska deweloperskiego
- Projekt - tworzenie, struktura, budowanie
- Uruchamianie i debugowanie aplikacji
- Zarządzanie zależnościami projektu
Interfejs użytkownika
- Widgets - przegląd wbudowanych komponentów
- Obsługa zdarzeń i gestów
- Rozkład elementów widoku oraz tworzenie responsywnego interfejsu
- Nawigacja między ekranami
- Wykorzystanie animacji
- Tworzenie reużywalnych elementów widoku
- Budowanie złożonych widoków
- Zmiana wyglądu aplikacji z wykorzystaniem motywów
Praca z danymi i komunikacja z backend
- Zarządzanie stanem oraz jego efektywne współdzielenie
- Preferencje użytkownika
- Praca z systemem plików
- Utrwalanie danych z wykorzystaniem SQLite
- Integracja z REST API (komunikacja po HTTP, serializacja/deserializacja obiektów)
- Wykorzystanie Backend-as-a-Service (BaaS) na przykładzie Firebase
Tworzenie zaawansowanych aplikacji
- Internacjonalizacja
- Uruchamianie kodu natywnego
- Wykorzystanie peryferiów urządzenia
- Instalowanie dodatkowych pakietów/bibliotek
- Osadzanie modułów Flutter'a w aplikacjach natywnych
- Testowanie