Dobre praktyki programowania obiektowego w języku C++

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Kod kursu:CPP/OOBP

Poziom zaawansowania:

oop

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu.
Dostępne wyłącznie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Icon with laptop

O szkoleniu Dobre praktyki programowania obiektowego w języku C++

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie skierowane jest do programistów, projektantów i architektów, którzy pragną poznać, pogłębić lub usystematyzować swoje wiadomości na temat dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w C++

Wymagania

  • Uczestnicy muszą posiadać umiejętność programowania w języku C++

Zalety

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Poznanie zasad SOLID
  • Poznanie wybranych wzorców GRASP
  • Poznanie wybranych wzorców Bandy Czworga (Gang of Four)
  • Przećwiczenie wybranych idiomów programowania w C++

Program

Zasady SOLID

  • Zasada jednej odpowiedzialności (The Single Responsibility Principle)
  • Zasada otwarte/zamknięte (The Open/Closed Principle)
  • Zasada podstawienia Liskov (The Liskov Substitution Principle)
  • Zasada segregacji interfejsów (The Interface Segregation Principle)
  • Zasada odwrócenia zależności (The Dependency Inversion Principle)

Wzorce Bandy Czworga (GoF)

  • Wzorce konstrukcyjne
  • Wzorce strukturalne
  • Wzorce behawioralne

Wzorce GRASP

  • Low Coupling, High Cohesion
  • Information Expert, Creator, Controller
  • Polymorphism, Pure Fabrication
  • Indirection, Protected Variations
  • Warsztaty problemowe

Idiomy programowania w C++

  • Zarządzanie zasobami
  • Zarządzanie pamięcią
  • Optymalizacja pamięci i przetwarzania
  • Typy i bezpieczeństwo typów
  • Konstrukcja i inicjalizacja
  • Polimorfizm

Podobne szkolenia