Dobre praktyki programowania obiektowego w języku C++
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:CPP/OOBP
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Dobre praktyki programowania obiektowego w języku C++
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie skierowane jest do programistów, projektantów i architektów, którzy pragną poznać, pogłębić lub usystematyzować swoje wiadomości na temat dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w C++
Wymagania
- Uczestnicy muszą posiadać umiejętność programowania w języku C++
Zalety
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Poznanie zasad SOLID
- Poznanie wybranych wzorców GRASP
- Poznanie wybranych wzorców Bandy Czworga (Gang of Four)
- Przećwiczenie wybranych idiomów programowania w C++
Program
Zasady SOLID
- Zasada jednej odpowiedzialności (The Single Responsibility Principle)
- Zasada otwarte/zamknięte (The Open/Closed Principle)
- Zasada podstawienia Liskov (The Liskov Substitution Principle)
- Zasada segregacji interfejsów (The Interface Segregation Principle)
- Zasada odwrócenia zależności (The Dependency Inversion Principle)
Wzorce Bandy Czworga (GoF)
- Wzorce konstrukcyjne
- Wzorce strukturalne
- Wzorce behawioralne
Wzorce GRASP
- Low Coupling, High Cohesion
- Information Expert, Creator, Controller
- Polymorphism, Pure Fabrication
- Indirection, Protected Variations
- Warsztaty problemowe
Idiomy programowania w C++
- Zarządzanie zasobami
- Zarządzanie pamięcią
- Optymalizacja pamięci i przetwarzania
- Typy i bezpieczeństwo typów
- Konstrukcja i inicjalizacja
- Polimorfizm