UX (User Experience) - Badania potrzeb i testowanie użyteczności
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:UX/BTU
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu UX (User Experience) - Badania potrzeb i testowanie użyteczności
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie UX - Badania potrzeb i testowanie użyteczności przygotowane jest dla osób, które chcą podnieść swoje kompetencje w tworzeniu jakościowych produktów i usług w oparciu o Design (użyteczne projektowanie dla ludzi), np. analitycy bisnesowi, kierownicy projektów IT, testerzy etc.
- Jest to także szkolenie dla osób chcących przygotować się do pracy projektanta User Experience
Zalety
- Szkolenie UX - Badania potrzeb i testowanie użyteczności obejmuje praktyczne warsztaty z naciskiem na umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy i przedstawionych technik w realnych projektach
- Poznane techniki umożliwią testowanie i poprawę użyteczności i User Experience zarówno prostych projektów landing page, stron jak i zaawansowanych aplikacji także uczestnikom nie znającym technologii front-end
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Przedstawienie etapów procesu projektowania produktu cyfrowego, fizycznego lub usługi, omówienie koncepcji badań i umiejscowienie ich w procesie projektowym
- Przedstawienie metod badawczych User Experience i przećwiczenie ich w kontekście produktu wraz z analizą
- Przedstawienie technik testowania użyteczności i przećwiczenie ich w kontekście produktu wraz z analizą
- Nauka metod i narzędzi wykorzystywanych w pracy projektanta UX
- Poznanie wpływu kompetencji miękkich na dostarczenie wartości projektowej
Program
Badania podstawą dobrego projektowania UX
- Empatyzacja badań i rola badacza
- Cel i skuteczność badań (co badamy, po co, kogo i kiedy?)
- Rodzaje i metody badań
- Przygotowanie do badań (screener, scenariusze, rekrutacja)
- Przeprowadzanie badań jakościowych
- Analiza z badań i przedstawienie założeń projektowych
Testowanie uyteczności UX
- Wykorzystywanie testów do doskonalenia jakości produktów, usług i zwiększania konwersji
- Przygotowanie do testowania (scenariusze, rekrutacja)
- Metody testowania (wywiady, testy zadaniowe, Heurystyki Nielsena, testy korytarzowe, obserwacje naturalne, testy A/B, Eyetracking)
- Zdalne metody użyteczności
- Dane z ocen użyteczności
- Rodzaje ocen użyteczności
- Analiza wyników i wyciąganie wniosków z testów użyteczności