Testowanie użyteczności i UX
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:UX/TEST
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Testowanie użyteczności i UX
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Zalety
- Szkolenie Testowanie użyteczności i UX obejmuje praktyczne warsztaty z naciskiem na umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy i przedstawionych technik w realnych projektach
- Poznane narzędzia umożliwią testowanie i poprawę użyteczności i User Experience zarówno prostych projektów landing page, stron jak i zaawansowanych aplikacji także uczestnikom nie znającym technologii front-end
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Przedstawienie narzędzi i technik testowania użyteczności i User Experience produktów i usług
- Nauka technik i obsługi narzędzi wykorzystywanych w pracy projektanta UX
- Przećwiczenie wykonywania podstawowych zadań, rozwiązywania napotykanych problemów i sposobów współpracy projektanta UX z użytkownikami, zespołem developerskim, analitykiem i kierownikiem projektu
Program
Etap przygotowania do testów
- Co chcemy testować?
- Określenie próby badawczej
- Określenie metody testowania - badania ilościowe i jakościowe
Klasyczne metody testowania użyteczności
- Cognitive walkthrough
- Heurystyki Nielsena
- Wywiady i testy zadaniowe
- Testy korytarzowe
- Obserwacja naturalna
Metody i narzędzia do zdalnego testowania użyteczności
- Wywiad zdalny
- Testy A/B
- Eye Tracking/Mouse Tracking/Click Tracking
- Narzędzia do zdalnego testowania użyteczności
Analiza i wyciąganie wniosków z testów
- Jak interpretować wyniki testów?
- Wykorzystanie testów do doskonalenia jakości produktów i zwiększania konwersji
Testowania aplikacji i usług wybranych przez uczestników
- Case study i ćwiczenia