Szkolenie dostępne na zamówienie

Szkolenie: Android - podstawy tworzenia aplikacji

Szkolenie „Android – podstawy tworzenia aplikacji” to praktyczne wprowadzenie do tworzenia nowoczesnych aplikacji mobilnych na system Android, z wykorzystaniem aktualnych narzędzi, bibliotek i języka Kotlin. Uczestnicy poznają środowisko Android Studio, nauczą się budować responsywne interfejsy, obsługiwać dane, reagować na interakcje użytkownika i korzystać z komponentów systemu Android. Kurs obejmuje pełen cykl życia aplikacji – od projektu ekranu po uruchomienie i testowanie.

  • Trenerzy praktycy
  • Kameralne grupy

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:ANDROID/BASICS

kotlinandroid

Szkolenie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Zapytanie o szkolenie

Android - podstawy tworzenia aplikacji

Cele szkolenia

  • Poznanie architektury systemu Android oraz podstawowych zasad działania aplikacji mobilnych

  • Nauka korzystania z Android Studio i tworzenia aplikacji z wykorzystaniem języka Kotlin

  • Umiejętność tworzenia widoków, formularzy, ekranów i obsługi zdarzeń użytkownika

  • Zastosowanie podstawowych komponentów platformy Android: Activity, Intent, Fragment, ViewModel

  • Wprowadzenie do korzystania z Jetpack Components: Navigation, LiveData, ViewBinding

  • Nabycie umiejętności testowania i debugowania aplikacji

  • Budowa własnych aplikacji mobilnych od podstaw


Dla kogo?

  • Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie Android

  • Dotychczasowi programiści Android chcący powtórzyć, poszerzyć i uporządkować posiadaną wiedzę


Zalety

  • Szkolenie w formie warsztatu/nauka przez praktykę tj. budowa aplikacji i rozwiązywanie życiowych problemów

  • Gruntowne i kompleksowe wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji Android

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań

  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką

  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how


Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest podstawowa umiejętność programowania w wybranym języku obiektowym np. Java, Kotlin


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program szkolenia

Pobierz program w PDF

Język Kotlin i środowisko Android Studio

  • Wprowadzenie do języka Kotlin

  • Podstawy użycia Android Studio

  • Tworzenie, konfigurowanie i budowanie projektu

  • Uruchamianie aplikacji na urządzeniu oraz emulatorze

  • Debugowanie kodu

  • Praca z dokumentacją

  • Zarządzanie zależnościami w oparciu o system Gradle

Podstawy tworzenia aplikacji

  • Struktura i najważniejsze elementy projektu

  • Zarządzanie zasobami

  • Komponenty aplikacji: Activities, Services, Content Providers, Broadcast receivers, Intents

  • Wprowadzenie do Android Jetpack

  • Architektura MVVM w oparciu o Architecture Components

Budowanie interfejsu użytkownika

  • Aktywności i fragmenty - wykorzystanie, cykl życia, bindowanie kontrolek, obsługa zdarzeń

  • Zarządzanie rozkładem elementów (layouts managers)

  • Wykorzystanie dostępnych kontrolek

  • Elastyczne zarządzanie rozkładem z ConstraintLayout

  • Zaawansowane elementy widoku na przykładzie RecyclerView

  • Programowe budowanie widoków

  • Nawigacja między ekranami

  • Motywy aplikacji i zarządzanie stylami

  • Budowanie niestandardowych kontrolek

  • Rysowanie z użyciem obiektu Canvas

  • Wykorzystanie animacji

Jetpack Compose - deklaratywne budowanie interfejsu użytkownika

  • Tworzenie reużywalnych widoków z użyciem kompozycji

  • Stylizacja i zarządzanie rozkładem komponentów

  • Cykl życia

  • Zarządzanie stanem i jego propagowanie

  • Wykorzystanie modyfikatorów

  • Integracja z klasycznym UI Toolkit

Komunikacja z backend

  • Podstawy Coroutines i praca z kodem asynchronicznym

  • Integracja z REST API

  • Wykorzystanie popularnych bibliotek np. Retrofit, Picasso, Glide

  • Bezpieczeństwo komunikacji i uwierzytelnianie

Utrwalanie i dostęp do danych

  • User preferences

  • Wykorzystanie bazy SQLite i biblioteka Room

  • Dostęp do systemu plików

Wybrane elementy SDK

  • Lokalizacja GPS i geokodowanie z Google Play Services

  • Praca z mapami

  • Kamera i biblioteka zdjęć

  • Sensors API

Dystrybucja aplikacji

  • Budowanie i podpisywanie kodu

  • Publikacja w Google Play Console

  • Udostępnianie wersji testowej

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Od ponad 17 lat z pasją dzielę się wiedzą jako trener, wspierając rozwój kompetencji technologicznych wśród specjalistów IT na różnych etapach ich kariery. W ostatnich 5 latach przeszkoliłem ponad 2000 osób, prowadząc szkolenia zarówno otwarte, jak i dedykowane, dla czołowych firm z sektorów bankowości, ubezpieczeń i IT – m.in. Santander Bank Polska, ERGO Hestia, Asseco Poland oraz Orange. Specjalizuję się w szerokim zakresie technologii – od rozwiązań z ekosystemu Java, przez nowoczesny frontend,…

Wybrane opinie

Przeczytaj pozytywne opinie pochodzące z ankiet satysfakcji z naszych szkoleń wypełnianych wyłącznie przez ich uczestników po realizacji usługi

4.8
Ikona podpowiedziŚrednia ocen Sages w serwisie Google Ocena pochodzi ze średniej ocen Sages w serwisie Google i nie jest weryfikowana

19.07.2024

Uczestnik szkoleniaAndroid - podstawy tworzenia aplikacji

Grzegorz Grymek

Ilość przerobionego materiału.

Więcej opinii

Podobne szkolenia