Analiza biznesowa w praktyce

5550 PLN+23% VAT (6826 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Kod kursu:BA/PRCT

Poziom zaawansowania:
qualityrequirements

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

13 maj
Termin gwarantowanyBrak wolnych miejsc

Trener:

Karolina Zmitrowicz

Cena:

5550 PLN netto+23% VAT
Brak miejsc

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

29 lipiec
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Karolina Zmitrowicz

Cena:

5550 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

30 wrzesień
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Karolina Zmitrowicz

Cena:

5550 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

2 grudzień
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Karolina Zmitrowicz

Cena:

5550 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne lub nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Ikona pytaniaZapytaj o szkolenie

O szkoleniu Analiza biznesowa w praktyce

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Analityków systemowych i biznesowych, właścicieli produktu, właścicieli biznesowych
  • Przedstawicieli biznesu odpowiedzialnych za opracowanie potrzeb biznesowych
  • Inżynierów oprogramowania i systemów
  • Osób planujących rozwój kariery zawodowej w kierunku inżynierii wymagań, w tym analizy systemowej/biznesowej
  • Testerów, QA, osób odpowiedzialnych za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
  • Menadżerów IT i konsultanci zarządzania, którzy chcą zdobyć podstawową wiedzę i podstawowe zrozumienie obszaru inżynierii wymagań

Wymagania

  • Podstawowa znajomość cyklu życia produktu informatycznego
  • Znajomość nomenklatury stosowanej w wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych
  • Szkolenie Analiza biznesowa w praktyce w części warsztatowej realizowane jest przy użyciu narzędzi CASE (Enterprise Architect lub inne). Przed rozpoczęciem szkolenia uczestnicy powinni zapoznać się z podstawowymi funkcjami tego narzędzia

Zalety

  • Warsztaty z użyciem narzędzi, ćwiczenia i dyskusje, dzięki czemu uczestnicy mogą nabyć praktyczne umiejętności potrzebne w pracy analityka biznesowego
  • Warsztaty zaprojektowane są w oparciu o symulację przedsięwzięcia biznesowego, co umożliwia uczestnikom przejście przez wszystkie etapy analizy biznesowej, bazując na realistycznym przykładzie problemu biznesowego
  • Zajęcia prowadzone są przy użyciu jednego z wiodących na rynku narzędzi CASE - Enterprise Architect, oraz narzędzia do wizualizacji MIRO
  • W wyniku szkolenia "Analiza biznesowa w praktyce" uczestnik otrzymuje wypracowany samodzielnie model procesów analitycznych, którego może użyć jako wzorca lub wytycznych do realizacji swoich zadań zawodowych

Cele szkolenia

  • Poznanie kluczowych czynności analizy biznesowej oraz ich produktów pracy, stosowanych i popularnych w branży narzędzi oraz technik analitycznych
  • Nabycie umiejętności planowania i organizacji procesów analitycznych w projektach
  • Nabycie umiejętności niezbędnych do realizacji pełnego procesu analizy biznesowej - od określenia problemu biznesowego i potrzeb biznesowych, przez pozyskiwanie wymagań, opracowanie koncepcji rozwiązań, po specyfikację rozwiązania oraz jego walidację

Program

Wprowadzenie do analizy biznesowej

  • Analiza biznesowa – czym jest i czym się zajmuje
  • Potrzeba biznesowa, wymaganie, rozwiązanie
  • Definicja i klasyfikacja wymagań

Analiza strategiczna

  • Kontekst zewnętrzny i wewnętrzny organizacji
  • Cele i potrzeby biznesowe
  • Koncepcja interesariuszy i ich rola w inicjatywach
  • Opis działania organizacji - modelowanie procesów biznesowych (BPMN)
  • Identyfikacja zmiany - analiza AS IS i określenie TO BE, analiza ryzyka
  • Uzasadnienie biznesowe – podstawowe zasady tworzenia business case

Pozyskiwanie (identyfikacja) wymagań

  • Źródła wymagań
  • Techniki pozyskiwania wymagań
  • Opracowanie pozyskanych informacji

Analiza i specyfikacja wymagań

  • Organizacja wymagań - architektura informacji
  • Priorytetyzacja wymagań
  • Powiązania i zależności
  • Kontrola jakości - zastosowanie kryteriów jakości, standardów, przeglądów

Projektowanie rozwiązania

  • Koncepcja (wizja) rozwiązania
  • Modelowanie rozwiązania (notacja UML, prototypowanie)
  • Weryfikacja i walidacja

Ocena rozwiązania

  • Różne aspekty oceny rozwiązania
  • Ocena rozwiązania pod kątem dostarczonej wartości biznesowej

Podsumowanie

  • Podsumowanie warsztatów - budowa ram procesu dla prac analitycznych
  • Dobre praktyki i listy kontrolne

Podobne szkolenia