User Experience - projektowanie satysfakcji odbiorcy
Czas trwania szkolenia:4 dni (32h)
Kod kursu:UX/ANA
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu User Experience - projektowanie satysfakcji odbiorcy
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie User Experience - projektowanie satysfakcji odbiorcy jest adresowane do osób, które chcą rozwijać się w kierunku User Experience i Product Design oraz mieć realny wpływ na tworzenie jakościowych produktów i usług
- Dla osób, które chcą uporządkować wiedzę z zakresu procesu projektowego UX oraz nauczyć się budować ścieżki użytkowników i myśleć projektowo
- Dla osób, które chcą zrozumieć, dlaczego jedne produkty są łatwe i intuicyjne, a inne trudne dla odbiorcy i z czego to wynika
- Analityków biznesowych, inżynierów wymagań, testerów, menedżerów IT, product ownerów
Zalety
- Szkolenie "User Experience - projektowanie satysfakcji odbiorcy" obejmuje szeroki zakres tematyczny, począwszy od psychologii i percepcji, poprzez analizę, tworzenie płynnych doświadczeń (flow), elementy interfejsu, aż po zagadnienia związane z estetyką i odpowiedzialnością projektową
- Skupimy się na praktycznym podejściu, angażując uczestników w intensywne ćwiczenia i prezentując realne przykłady, co pozwala efektywnie przyswoić wiedzę
- Trener posiada imponujące, trzydziestoletnie doświadczenie w projektowaniu użyteczności i estetyki produktów, co czyni go rzeczywistym ekspertem w dziedzinie
- Dzięki świadomemu wyborowi narzędzi i technologii, uczestnicy mają pewność, że zdobytą wiedzę mogą natychmiast wykorzystać w praktyce, co sprawia, że szkolenie User Experience - projektowanie satysfakcji odbiorcy jest jeszcze bardziej wartościowe
Cele szkolenia
- Nauka 4 filarów dobrego User Experience (w tym psychologia UX i modele mentalne) i zrozumienie, który filar za co odpowiada, żeby produkt był intuicyjny i łatwy w obsłudze
- Uporządkowanie wiedzy UX dostępnej na rynku i położenie nacisku na myślenie projektowe
- Przedstawienie i przećwiczenie wszystkich etapów związanych z procesem projektowania aplikacji, produktu cyfrowego lub usługi
- Nauka technik i obsługi narzędzi wykorzystywanych w pracy projektanta UX
- Przygotowanie do pracy na stanowisku UX Designera
Program
Podstawy User Expierience
- Podstawowe pojęcia UX i zastosowanie w praktyce
- Estetyka i użyteczność - główne role designu
- Czym jest i jak budować flow użyteczności?
- Psychologia projektowania i zasady Gestalt
- Percepcja i psychologia w Komunikacji Wizualnej
- Heurystyki Nielsena UX/UI
- Modele Mentalne
- Etapy pracy - omówienie procesu projektowego
Zbieranie i prezentowanie wymagań
- Badania potrzeb (wywiady IDI, obserwacje) - kiedy, kogo i po co?
- Rozpoznanie i analiza błędów
- Persony i proto-persony
- Propozycja wartości (Value Proposition Canvas)
- User Story Mapping
- User Flow
- Scenariusze UX
Makietowanie i projektowanie
- Wzorce projektowe Komunikacji Wizualnej (estetyka, spójność, przestrzeń, kompozycja, fonty, kolory etc.)
- Wzorce projektowe UI Design (użyteczność, flow, przyciski, sortowanie, filtry, kalendarze, checkboxy etc.)
- Dobre i złe przykłady
- Design System
- Szkice, Makiety, Prototypy
- Projektowanie dla urządzeń mobilnych
- Narzędzia i programy projektanta
- Przygotowanie makiet/prototypów do badań z użytkownikami
Testy użyteczności
- Testy użyteczności (wywiady, testy zadaniowe, korytarzowe, obserwacje naturalne, testy A/B, eyetracking)
- Dane z ocen użyteczności
- Rodzaje ocen użyteczności
- Analiza wyników i wyciąganie wniosków z testów