Testy automatyczne w oparciu o BDD i język Gherkin

2350 PLN+23% VAT (2890 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:BDD/GHERKIN

Poziom zaawansowania:
bdd

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

4 lipiec
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2350 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

19 grudzień
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2350 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Termin:

20 marzec
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Trener-Sages

Cena:

2350 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne lub nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Ikona pytaniaZapytaj o szkolenie

O szkoleniu Testy automatyczne w oparciu o BDD i język Gherkin

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Szkolenie dedykowane jest wszystkim osobom zaangażowanym w proces wytwarzania oprogramowania:
  • od strony biznesowej - Product Ownerzy, Product Managerzy, Analitycy
  • od strony wytwórczej - Developerzy i Testerzy

Wymagania

  • Podstawowa znajomość języka Java

Zalety

  • Duża ilość warsztatów umożliwia skuteczne przećwiczenie i przyswojenie omawianych technik
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Poznanie i zrozumienia podejścia BDD
  • Nabycie umiejętności tworzenia testów akceptacyjnych przy użyciu języka Gherkin
  • Nabycie umiejętności automatyzacji testów zapisanych z wykorzystaniem Cucumbera

Program

Wprowadzenie

  • Dlaczego (czasami) ponosimy porażkę podczas projektów związanych z wytwarzaniem oprogramowania?
  • Komunikacja w zespole i z klientem
  • Koszt zmian
  • Wprowadzenie do BDD
  • Analogie do TDD

Czym jest Behaviour Driven Development

  • Porównanie z tradycyjnym sposobem pracy
  • Jakie problemy rozwiązuje BDD?
  • Korzyści związane z wykorzystaniem BDD w projekcie
  • BDD a Agile/Scrum

Elementy procesu Behaviour Driven Development

  • Omówienie faz pracy BDD
  • Cele
  • Najważniejsze pytania
  • Artefakty
  • Odpowiedzialności
  • Pojęcie '3 Amigos'
  • Historyjki użytkownika (User Stories)
  • Model 'INVEST'
  • Technika '3C'

Scenariusz akceptacyjne

  • Język Gherkin
  • Zasady pracy w Gherkinie
  • Relacja między wymaganiami, przykładami a testami
  • Najważniejsze elementy języka Gherkin
  • Feature/Scenario
  • Given/When/Then
  • Background
  • And/Then
  • Dane testowe/tabele danych
  • Scenariusze parametryzowane

Automatyzacja scenariuszy BDD - Cucumber

  • Biblioteka Cucumber
  • Instalacja i konfiguracja środowiska
  • Jak zautomatyzować scenariusz za pomocą Cucumber w języku Java?
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Sposobami na parametryzowaniem testów
  • Hookami
  • DataTables
  • Asercjami
  • Generowaniem raportów
  • Połączenie Cucumbera i biblioteki Selenium WebDriver
  • Połączenie z narzędziami CI/CD

Podobne szkolenia