Projektowanie zorientowane na użytkownika

2600 PLN+23% VAT (3198 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:UCD

Poziom zaawansowania:
user-centered-design

Dostępne terminy

  • Termin
  • Lokalizacja
  • Trener
  • Cena

Termin:

28 listopada 2022
Trwają zapisy na szkolenie

Lokalizacja:

Zdalne

Trener:

Trainer imageŁukasz Łosin

Cena:

2600 PLN netto+23% VAT

Termin:

4 maja 2023
Trwają zapisy na szkolenie

Lokalizacja:

Zdalne, Warszawa, Łódź, Poznań, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Bydgoszcz, Gdynia

Trener:

-

Cena:

2600 PLN netto+23% VAT

O szkoleniu Projektowanie zorientowane na użytkownika

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Projektanci GUI
  • Analitycy biznesowi/systemowi
  • Inżynierowie wymagań
  • Kierownicy projektów pragnący zapewnić użyteczność projektowanego systemu IT
  • Przedstawiciele organizacji Klienta, którzy walidują użyteczność systemu
  • Testerzy i personel QA

Zalety

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Pokazanie w jaki sposób przewidywać interakcje użytkownika końcowego z tworzonym systemem i zapewnić maksymalną użyteczność i ergonomię rozwiązania
  • Pokazanie jakie praktyki i metody stosować, by pozyskać wymagania związane z oczekiwaną przez użytkowników użytecznością i w jaki sposób tę użyteczność testować
  • Poznanie zasad tworzenia użytecznych aplikacji IT i standardy użyteczności
  • Poznanie zasad planowania użyteczności rozwiązania IT
  • Poznanie zasad identyfikacji wymagań użyteczności i projektowania prototypów
  • Poznanie zasad opracowania wytycznych Look & Feel dla organizacji

Program

Teoria użyteczności

  • Definicje użyteczności i dziedziny związane z użytecznością:
  • Standardy i wytyczne

Planowanie i pozyskiwanie wymagań dotyczących użyteczności

  • Planowanie użyteczności
  • Analiza kontekstu użytkownika
  • Analiza wymagań użyteczności - metody

Projektowanie oprogramowania z perspektywy użytkownika - User-Centered Design

  • Projektowanie użytecznego Graficznego Interfejsu Użytkownika - GUI (Graphical User Interface)
  • Modelowanie Interfejsu Użytkownika
  • Normy, standardy, wytyczne
  • Czego nie robić - błędy w procesie projektowania GUI
  • Opracowanie dokumentu „Look & Feel Guideline” (Podręcznik projektowania interfejsu użytkownika) - zalecenia projektowe

Testowanie i ocena interfejsu użytkownika

  • Listy kontrolne (check lists)
  • Testy z udziałem użytkowników (testy użyteczności - usability testing)
  • Metody zaawansowane - podstawy

Praktyka

  • Warsztaty pozyskiwania wymagań
  • Projektowanie aplikacji UCD (łącznie z prototypowaniem GUI)
  • Opracowanie wytycznych Look & Feel na podstawie wniosków z poprzednich części praktycznych

Korzyści z doskonalenia użyteczności - aspekty konkurencyjności

Podobne szkolenia