Projektowanie zorientowane na użytkownika
LICZBA DNI: 2 (16h)
KOD KURSU: UCD
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Trener
Cena / os
19
kwietnia
Zdalne,
22
lipca
Zdalne,
Termin
19
kwietnia
Lokalizacja
Zdalne,
Trener
Cena / os
Termin
22
lipca
Lokalizacja
Zdalne,
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Projektanci GUI
Analitycy biznesowi/systemowi
Inżynierowie wymagań
Kierownicy projektów pragnący zapewnić użyteczność projektowanego systemu IT
Przedstawiciele organizacji Klienta, którzy walidują użyteczność systemu
Testerzy i personel QA
Cele szkolenia
Pokazanie w jaki sposób przewidywać interakcje użytkownika końcowego z tworzonym systemem i zapewnić maksymalną użyteczność i ergonomię rozwiązania
Pokazanie jakie praktyki i metody stosować, by pozyskać wymagania związane z oczekiwaną przez użytkowników użytecznością i w jaki sposób tę użyteczność testować
Poznanie zasad tworzenia użytecznych aplikacji IT i standardy użyteczności
Poznanie zasad planowania użyteczności rozwiązania IT
Poznanie zasad identyfikacji wymagań użyteczności i projektowania prototypów
Poznanie zasad opracowania wytycznych Look & Feel dla organizacji
Program
Teoria użyteczności
- Definicje użyteczności i dziedziny związane z użytecznością:
- Standardy i wytyczne
Planowanie i pozyskiwanie wymagań dotyczących użyteczności
- Planowanie użyteczności
- Analiza kontekstu użytkownika
- Analiza wymagań użyteczności - metody
Projektowanie oprogramowania z perspektywy użytkownika - User-Centered Design
- Projektowanie użytecznego Graficznego Interfejsu Użytkownika - GUI (Graphical User Interface)
- Modelowanie Interfejsu Użytkownika
- Normy, standardy, wytyczne
- Czego nie robić - błędy w procesie projektowania GUI
- Opracowanie dokumentu „Look & Feel Guideline” (Podręcznik projektowania interfejsu użytkownika) - zalecenia projektowe
Testowanie i ocena interfejsu użytkownika
- Listy kontrolne (check lists)
- Testy z udziałem użytkowników (testy użyteczności - usability testing)
- Metody zaawansowane - podstawy
Korzyści z doskonalenia użyteczności - aspekty konkurencyjności
Praktyka
- Warsztaty pozyskiwania wymagań
- Projektowanie aplikacji UCD (łącznie z prototypowaniem GUI)
- Opracowanie wytycznych Look & Feel na podstawie wniosków z poprzednich części praktycznych
