Projektowanie zorientowane na użytkownika
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:UCD
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Projektowanie zorientowane na użytkownika
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Analitycy systemowi i biznesowi, właściciele produktu, właściciele biznesowi, projektanci rozwiązań cyfrowych
- Kierownicy projektów pragnący zapewnić użyteczność projektowanego systemu IT
- Przedstawiciele biznesu odpowiedzialni za opracowanie potrzeb biznesowych i/lub walidację użyteczności systemu
- Inżynierowie oprogramowania i systemowi
- Testerzy, QA, osoby odpowiedzialne za zapewnienie jakości systemów informatycznych i oprogramowania
Wymagania
- Podstawowa znajomość cyklu życia produktu informatycznego
- Znajomość nomenklatury stosowanej w wytwarzaniu oprogramowania i realizacji projektów informatycznych
Zalety
- Szkolenie "Projektowanie zorientowane na użytkownika" prowadzone przez eksperta z kilkunastoletnim doświadczeniem w branży IT i szeroką wiedzą w zakresie procesów IT
- Nacisk na praktykę - niezbędna teoria poparta jest praktyką projektową, omawiane tematy są odnoszone do rzeczywistych sytuacji projektowych
- Szkolenie "Projektowanie zorientowane na użytkownika" realizowane przy użyciu narzędzi stosowanych w inżynierii wymagań, co daje możliwość zapoznania się z ich podstawowymi funkcjonalnościami
- Możliwość zastosowania zdobytej wiedzy już w trakcie szkolenia
Cele szkolenia
- Poznanie kluczowych pojęć i koncepcji związanych z użytecznością rozwiązań cyfrowych
- Poznanie skutecznych metod pozyskiwania wymagań użyteczności
- Nabycie umiejętności niezbędnych do projektowania użytecznych rozwiązań IT
Program
Teoria użyteczności
- Definicja użyteczności
- Elementy składające się na użyteczność
- Koncepcja UX
- Użyteczność a przewaga konkurencyjna
Planowanie i pozyskiwanie wymagań dotyczących użyteczności
- Planowanie użyteczności
- Analiza kontekstu użytkownika
- Analiza wymagań użyteczności - metody
Planowanie użyteczności
- Analiza interesariuszy
- Analiza kontekstu użytkownika
- Cele jakościowe
Pozyskiwanie i analiza wymagań użyteczności
- Techniki pozyskiwania wymagań
- Użyteczność a funkcjonalność rozwiązania
Projektowanie oprogramowania z perspektywy użytkownika - User-Centered Design
- Projektowanie Interfejsu Użytkownika
- Normy, standardy, wytyczne
- Style guide
Testowanie i ocena użyteczności
- Listy kontrolne (check lists)
- Testy z udziałem użytkowników (testy użyteczności - usability testing)
- Metody zaawansowane - podstawy
Rozwój w kierunku użyteczności i UX
- Certyfikacja kwalifikacji
- Kompetencje w obszarze użyteczności a inne role projektowe
Podsumowanie
- Podsumowanie warsztatów
- Dobre praktyki i listy kontrolne