Programowanie w języku Rust
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:RUST/PROG
Poziom zaawansowania:
Szkolenie na zamówienie
Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.
- Dostosowany program
- Indywidualna wycena
- Dowolny termin
O szkoleniu Programowanie w języku Rust
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Wymagania
- Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku będzie dużym ułatwieniem
Zalety
- Szkolenie ma charakter warsztatowy - duża ilość przykładów i ćwiczeń ułatwiających przyswojenie zdobywanej wiedzy
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Gruntowne wprowadzenie do składni i najważniejszych idiomów języka Rust
- Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych
- Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi
Program
Podstawy języka
- Charakterystyka, zastosowanie i najważniejsze cechy Rust
- Środowisko deweloperskie i jego konfiguracja
- Składnia oraz przyjęte konwencje kodowania
- Kompilowanie, debugowanie i uruchamianie programu
- Wbudowane typy danych i ich konwersja
- Zmienne, stałe i koncepcja niezmienności
- Operatory
- Instrukcje sterujące przepływem programu
- Funkcje i domknięcia
- Struktury
- Wyliczenia
- Model zarządzania pamięcią (ownership, lifetimes, smart pointers)
Programowanie w Rust
- Język Rust a podejście obiektowe
- Traits - tworzenie, implementacja, zastosowanie
- Typy generyczne
- Istotne elementy SDK
- Praca z kolekcjami
- Obsługa wyjątków
- Realizacja wejścia / wyjścia
- Iteratory
- Podstawy wielowątkowości
- Testowanie
- Moduły i pakiety
Programowanie funkcyjne
- Pure functions - zasady poprawnego tworzenia funkcji
- Rekurencja
- Pattern matching
- Funkcje polimorficzne
- Funkcje wyższego rzędu i kompozycja
- Funkcyjne typy i struktury danych
- Efekty uboczne / interakcja ze środowiskiem zewnętrznym
- Programowanie funkcyjne w praktyce
Budowanie usług / aplikacji webowych
- Realizacja projektu z wykorzystaniem Rocket Framework