OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych
Podczas szkolenia "OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych" uczestnicy zapoznają się z zagadnieniami dotyczącymi tworzenia webowych aplikacji mapowych.
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:OL3
OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych
Cele szkolenia
Zapoznanie uczestników z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi tworzenia webowych aplikacji mapowych z wykorzystaniem biblioteki OpenLayers3
Dla kogo?
Szkolenie skierowane jest do deweloperów chcących zdobyć wiedzę z zakresu tworzenia interaktywnych webowych systemów informacji geograficznej (GIS)
Nauka tworzenia interaktywnej mapy oraz integrowania jej z innymi technologiami webowymi
Poznanie jak przygotować dane przestrzenne, które można dodawać do mapy w sposób statyczny lub dynamiczny
Nauka manipulowania sposobem interakcji użytkownika z mapą oraz zakresem wyświetlanych informacji
Zdobycie wiedzy umożliwiającej samodzielne tworzenie aplikacji webowych w postaci interaktywnych map
Zalety
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Od uczestników wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu JavaScript oraz tworzenia aplikacji webowych
Zrozumienie omawianych zagadnień ułatwi podstawowa znajomość zagadnień związanych z GIS oraz znajomość poprzednich wersji OpenLayers
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program
Wprowadzenie do GIS i WebGIS
Porównanie z OpenLayers 2 - kierunki rozwoju
Instalacja OpenLayers 3 w środowisku webowym
Programowanie z OpenLayers 3 - programowanie zorientowane obiektowo, struktura kodu, debug
Mapa
Składnia i właściwości
Metody
Zdarzenia
Renderery (Canvas, WebGL, DOM)
Widok
Składnia i właściwości
Metody i zdarzenia
Zarządzanie widokiem
Interakcje
Hierarchia
Zarządzanie i konfiguracja
Przykłady interakcji (DragAndDrop, DragBox, DragPan, DragRotate, Draw, Modify, Select, KeyboardZoom itp.)
Kontrolki
Hierarchia
Dodawanie kontrolek do mapy
Przykłady kontrolek (Zoom, Rotate, MousePosition, ScaleLine, ZoomSlider, Attribution, OverviewMap itp.)
Tworzenie własnych kontrolek - rozszerzanie klasy ol.control.Control
Animacje
Metody
Przykłady wykorzystania
Dodawanie animacji do mapy
Omówienie źródeł danych
Hierarchia i formaty
Omówienie klas podstawowych StaticVector (GeoJSON, GPX, GML, OSMXML itp.), ServerVector
Komercyjne i darmowe warstwy bazowe (Google, Bing, ESRI, OSM, MapQuest i inne)
Usługi przestrzenne WMS i WFS
Sposoby i strategie ładowania danych
Sposoby i strategie ładowania danych
Hierarchia i typy
Składnia i konfiguracja
Metody i zdarzenia
Dodawanie warstw do mapy
Warstwy bazowe i overlay
Warstwy rastrowe
Warstwy wektorowe
Zarządzanie warstwami: kontrola kolejności, grupowanie, wizualizacja w zależności od skali itp
Obsługa układów współrzędnych
Łączenie komponentów w jedną całość - budowa interaktywnej mapy
Tworzenie mapy
Dodawanie warstw i ładowanie danych
Definiowanie interakcji
Definiowanie kontrolek
Tworzenie i edycja obiektów
Optymalizacja