OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: OL3

# web-mapping

# wfs

# geodata

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie skierowane jest do deweloperów chcących zdobyć wiedzę z zakresu tworzenia interaktywnych webowych systemów informacji geograficznej (GIS)

Nauka tworzenia interaktywnej mapy oraz integrowania jej z innymi technologiami webowymi

Poznanie jak przygotować dane przestrzenne, które można dodawać do mapy w sposób statyczny lub dynamiczny

Nauka manipulowania sposobem interakcji użytkownika z mapą oraz zakresem wyświetlanych informacji

Zdobycie wiedzy umożliwiającej samodzielne tworzenie aplikacji webowych w postaci interaktywnych map

WYMAGANIA

Od uczestników wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu JavaScript oraz tworzenia aplikacji webowych

Zrozumienie omawianych zagadnień ułatwi podstawowa znajomość zagadnień związanych z GIS oraz znajomość poprzednich wersji OpenLayers

ZALETY

Cele szkolenia

Zapoznanie uczestników z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi tworzenia webowych aplikacji mapowych z wykorzystaniem biblioteki OpenLayers3

Program

  • Składnia i właściwości
  • Metody
  • Zdarzenia
  • Renderery (Canvas, WebGL, DOM)
  • Składnia i właściwości
  • Metody i zdarzenia
  • Zarządzanie widokiem
  • Hierarchia
  • Zarządzanie i konfiguracja
  • Przykłady interakcji (DragAndDrop, DragBox, DragPan, DragRotate, Draw, Modify, Select, KeyboardZoom itp.)
  • Hierarchia
  • Dodawanie kontrolek do mapy
  • Przykłady kontrolek (Zoom, Rotate, MousePosition, ScaleLine, ZoomSlider, Attribution, OverviewMap itp.)
  • Tworzenie własnych kontrolek - rozszerzanie klasy ol.control.Control
  • Metody
  • Przykłady wykorzystania
  • Dodawanie animacji do mapy
  • Hierarchia i formaty
  • Omówienie klas podstawowych StaticVector (Geojson, GPX, GML, OSMXML itp.), ServerVector
  • Komercyjne i darmowe warstwy bazowe (Google, Bing, ESRI, OSM, MapQuest i inne)
  • Usługi przestrzenne WMS i WFS
  • Sposoby i strategie ładowania danych
  • Hierarchia i typy
  • Składnia i konfiguracja
  • Metody i zdarzenia
  • Dodawanie warstw do mapy
  • Warstwy bazowe i overlay
  • Warstwy rastrowe
  • Warstwy wektorowe
    • Stylizacja
    • Programowalne tworzenie obiektów
  • Zarządzanie warstwami: kontrola kolejności, grupowanie, wizualizacja w zależności od skali itp
  • Obsługa układów współrzędnych
  • Tworzenie mapy
  • Dodawanie warstw i ładowanie danych
  • Definiowanie interakcji
  • Definiowanie kontrolek
  • Tworzenie i edycja obiektów
  • Optymalizacja

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.