OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:OL3

Poziom zaawansowania:
wfsweb-mappinggeodata

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Icon with laptop

O szkoleniu OpenLayers 3 - Tworzenie interaktywnych map na stronach internetowych

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Wymagania

  • Od uczestników wymagana jest podstawowa wiedza z zakresu JavaScript oraz tworzenia aplikacji webowych
  • Zrozumienie omawianych zagadnień ułatwi podstawowa znajomość zagadnień związanych z GIS oraz znajomość poprzednich wersji OpenLayers

Zalety

  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Zapoznanie uczestników z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami dotyczącymi tworzenia webowych aplikacji mapowych z wykorzystaniem biblioteki OpenLayers3

Program

Wprowadzenie do GIS i WebGIS

Porównanie z OpenLayers 2 - kierunki rozwoju

Instalacja OpenLayers 3 w środowisku webowym

Programowanie z OpenLayers 3 - programowanie zorientowane obiektowo, struktura kodu, debug

Mapa

  • Składnia i właściwości
  • Metody
  • Zdarzenia
  • Renderery (Canvas, WebGL, DOM)

Widok

  • Składnia i właściwości
  • Metody i zdarzenia
  • Zarządzanie widokiem

Interakcje

  • Hierarchia
  • Zarządzanie i konfiguracja
  • Przykłady interakcji (DragAndDrop, DragBox, DragPan, DragRotate, Draw, Modify, Select, KeyboardZoom itp.)

Kontrolki

  • Hierarchia
  • Dodawanie kontrolek do mapy
  • Przykłady kontrolek (Zoom, Rotate, MousePosition, ScaleLine, ZoomSlider, Attribution, OverviewMap itp.)
  • Tworzenie własnych kontrolek - rozszerzanie klasy ol.control.Control

Animacje

  • Metody
  • Przykłady wykorzystania
  • Dodawanie animacji do mapy

Omówienie źródeł danych

  • Hierarchia i formaty
  • Omówienie klas podstawowych StaticVector (GeoJSON, GPX, GML, OSMXML itp.), ServerVector
  • Komercyjne i darmowe warstwy bazowe (Google, Bing, ESRI, OSM, MapQuest i inne)
  • Usługi przestrzenne WMS i WFS
  • Sposoby i strategie ładowania danych

Sposoby i strategie ładowania danych

  • Hierarchia i typy
  • Składnia i konfiguracja
  • Metody i zdarzenia
  • Dodawanie warstw do mapy
  • Warstwy bazowe i overlay
  • Warstwy rastrowe
  • Warstwy wektorowe
  • Zarządzanie warstwami: kontrola kolejności, grupowanie, wizualizacja w zależności od skali itp
  • Obsługa układów współrzędnych

Łączenie komponentów w jedną całość - budowa interaktywnej mapy

  • Tworzenie mapy
  • Dodawanie warstw i ładowanie danych
  • Definiowanie interakcji
  • Definiowanie kontrolek
  • Tworzenie i edycja obiektów
  • Optymalizacja

Podobne szkolenia