Tworzenie opisów alternatywnych
Szkolenie „Tworzenie opisów alternatywnych” obejmuje naukę kluczowego komponentu dostępności cyfrowej dla osób z niepełnosprawnościami wzroku, który jest również istotnym elementem SEO i pozycjonowania treści.
950 PLN+23% VAT (1168 PLN brutto / 1 os.)Czas trwania szkolenia:1 dni (8h)
Kod kursu:WCAG/ALT
Tworzenie opisów alternatywnych
Cele szkolenia
Zrozumienie roli, jaką opisy alternatywne pełnią zarówno dla osób z niepełnosprawnościami wzroku, jak i dla automatycznych narzędzi przetwarzających treści
Tworzenie opisów zgodnych z intencją komunikacyjną, przystępnych i informatywnych
Realistyczna ocena możliwości i ograniczeń związanych z używaniem technologii opartych na AI do generowania opisów
Dla kogo?
Osób tworzących i publikujących ilustrowane treści w internecie: content writerów, copywriterów, redaktorów
Pracowników sektora edukacji, nauki i kultury, którzy samodzielnie przygotowują materiały dydaktyczne i inne publikacje cyfrowe
Osób chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat dostępności cyfrowej o szczegółowe zagadnienia związane z opisami alternatywnymi
Zalety
Wiedza użyteczna niezależnie od doboru konkretnych programów, narzędzi czy platform
Ćwiczenia z oceny i poprawiania gotowych tekstów, tworzenia własnych opisów od zera oraz ze wsparciem narzędzi AI
Różnorodne zadania praktyczne oparte o realistyczne scenariusze i często napotykane wyzwania
Szkolenie prowadzone przez osobę z doświadczeniem redaktorskim i copywriterskim
Wymagania
Szkolenie nie wymaga żadnych umiejętności specjalistycznych
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program
Wprowadzenie w tematykę opisów alternatywnych
Technologie asystujące dla osób z niepełnosprawnościami wzroku
Rodzaje grafik ze względu na ich formę i funkcję
Dostępność cyfrowa a SEO i pozycjonowanie stron
Wytyczne WCAG dotyczące opisów alternatywnych
Techniczne aspekty dodawania opisów alternatywnych
Pliki tekstowe (Microsoft Word, Google Documents, Adobe Acrobat Pro)
Media społecznościowe i WWW (Facebook, Instagram, Wordpress)
Opisy alternatywne w kodzie HTML
Ogólne zasady tworzenia opisów alternatywnych
Opis alternatywny a podpis zdjęcia
Rozpoznawanie celu komunikacyjnego grafiki
Cechy dobrego opisu i częste błędy
Różne opisy tej samej ilustracji zależnie od kontekstu
Opis grafik funkcjonalnych oraz znaczących elementów layoutu
Loga
Ikony
Linki, przyciski i inne elementy interaktywne
Grupy grafik o globalnym znaczeniu
Opis złożonych grafik
Krótki i długi opis alternatywny
Wykresy i grafy
Mapy
Ilustracje techniczne, instrukcje i zrzuty ekranu
Wzory z obszaru nauk matematycznych i przyrodniczych
Automatyzacja pracy
Słabe i mocne strony narzędzi generujących opisy grafik
Dostosowywanie generowanych automatycznie opisów