Szkolenie: Programowanie w języku C++
Wprowadzenie do programowania w języku C++
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:CPP/F
Programowanie w języku C++
Cele szkolenia
- Poznanie języka C++ i jego biblioteki standardowej 
- Zrozumienie zasad programowania obiektowego oraz poprawnego tworzenia aplikacji składających się z wielu modułów 
- Poznanie niezbędnych narzędzi pracy programisty języka C++ 
Dla kogo?
- Szkolenie jest adresowane do osób chcących poznać język C++ oraz programowanie obiektowe 
Zalety
- Szkolenie oparte jest o najnowszy standard języka C++ 
- Podczas warsztatów uczestnicy zastosują w praktyce poznane elementy języka C++ 
- Efektem szkolenia jest przygotowanie wielomodułowej aplikacji wraz ze środowiskiem do jej budowania i debugowania 
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań 
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką 
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how 
Wymagania
- Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność obsługi komputera 
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe 
- Certyfikat ukończenia szkolenia 
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki 
Program szkolenia
Podstawowe wiadomości na temat języka C++
- Pojęcie instrukcji, stałych, zmiennych, tablic i funkcji 
- Środowisko programisty 
- Kompilator i preprocesor 
- Program make 
- Debugger i jego rola 
- Podstawy programowania obiektowego 
- Pojęcie klasy 
- Pliki nagłówkowe 
Typy danych, operatory i wyrażenia
- Stałe i zmienne 
- Pojęcie wskaźnika i referencji 
- Typ logiczny 
- Typy wyliczeniowe, tablicowe 
- Operatory arytmetyczne, relacyjne, logiczne, bitowe 
- Operator przypisania, warunkowy 
- Inteligentne wskaźniki 
- Przestrzenie nazw 
- Klasy std::string, std::array i std::vector 
Instrukcje sterujące działaniem programu
- Instrukcje warunkowe 
- Pętle 
Podstawowe struktury danych
- Wektor i lista 
- Mapa 
- Iteratory 
- Operacje na elementach 
Funkcje
- Deklaracje 
- Rekurencja 
- Przeciążanie funkcji 
- Wzorce funkcji 
- Funkcje anonimowe (lambda) 
Obsługa wyjątków
- Obsługa błędów za pomocą mechanizmu wyjątków 
- Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków 
Programowanie obiektowe
- Pojęcie klasy 
- Składowe klasy, metody 
- Konstruktor i destruktor 
- Inicjowanie, przypisywanie i niszczenie instancji klas 
- Konstruktor kopiujący 
- Semantyka przenoszenia, konstruktor przenoszący 
- Klasy pochodne, dziedziczenie 
- Metody wirtualne, polimorfizm 
Przeciążanie operatorów
- Operatory arytmetyczne i logiczne 
- Operatory porównania 
- Operator indeksowania 
Przekształcenia typów
- Operatory rzutowania typów 
Szablony funkcji i klas
- Szablony a makra 
- Parametry szablonów 
- Generyczne algorytmy biblioteki standardowej 
Obsługa wejścia/wyjścia
- Strumienie 
- Manipulatory 
- Formatowanie danych 
- Obsługa plików 
Elementy biblioteki STL
- Tablice i wektory 
- Listy i kolejki 
- Zbiory 
- Mapy i multimapy 
- Iteratory 
- Algorytmy 
- Obiekty funkcyjne i wyrażenia lambda 
Tworzenie i wykorzystanie bibliotek
- Budowanie i dystrybucja biblioteki 
- Dołączanie bibliotek do aplikacji 
Wybrane opinie
Przeczytaj pozytywne opinie pochodzące z ankiet satysfakcji z naszych szkoleń wypełnianych wyłącznie przez ich uczestników po realizacji usługi

