Programowanie reaktywne w języku Java i Spring WebFlux

LICZBA DNI: 3 (24h)

KOD KURSU: RX/WF

POZIOM SZKOLENIA:

# functional

# spring

# web-flux

# streams

# reactive

Najbliższy termin:

19 kwietnia 2021

PROWADZI:

Marcin Chrost

2680 PLN netto + 23% VAT

Ostatnie miejsca! Termin gwarantowany.

  • zdalne

ZDALNE

W CENIE

  • 3 dni pracy z trenerem na żywo online
  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia

Czy wiesz, że możesz uzyskać nawet do 100% DOFINANSOWANIA na szkolenie? Napisz do nas »

Oferta dla firm

Dostosuj zakres, czas i miejsce szkolenia do potrzeb Twojego zespołu. Uzyskaj indywidualną wycenę szkolenia dla grupy.

Weź udział w szkoleniu

Termin

Lokalizacja

Trener

Cena / os

19

kwietnia

Termin gwarantowany

Zdalne,

2680 PLN netto
+ 23% VAT

Termin

19

kwietnia

Termin gwarantowany

Lokalizacja

Zdalne,

Trener

Cena / os

2680 PLNnetto
+ 23% VAT

Powiadom
o kolejnych terminach

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie adresowane do programistów Java, pragnących rozszerzyć swoją wiedzę o zagadnienia z programowania reaktywnego i jego zastosowań w tworzeniu aplikacji

WYMAGANIA

Praktyczna umiejętność programowania w języku Java

Podstawowa znajomość mechanizmów związanych z wielowątkowością, strumieniami i aplikacjami webowymi

ZALETY

Zapoznanie zarówno z samą reaktywnością, jak też jej praktycznym wykorzystaniem - wszystko w ramach jednej platformy

Cele szkolenia

Zapoznanie uczestników z technikami programowania reaktywnego, zarówno ogólnie, jak i w języku Java (Reactive Streams i Reactor)

Nauka wykorzystania zdobytej wiedzy do tworzenia reaktywnych aplikacji webowych z użyciem frameworka Spring WebFlux

Program

  • Koncepcja reaktywności (leniwa ewaluacja, brak blokowania, backpressure)
  • Reactive Streams - standard reaktywności na platformie JVM
  • Mono i Flux jako bazowe strumienie
  • Tworzenie Mono i Flux za pomocą gotowych funkcji
  • Tworzenie Mono i Flux programowo
  • Subskrypcja do strumieni
  • Event handlery (doOn...)
  • Backpressure
  • Transformacje synchroniczne i asynchroniczne
  • Łączenie strumieni
  • Grupowanie
  • Kombinowanie
  • Zależności czasowe
  • Schedulery
  • SubscribeOn
  • PublishOn
  • Metody debuggowania
  • StepVerifier
  • Wirtualny czas
  • TestPublisher
  • Procesory
  • Kontekst
  • Jednoosobowa reaktywna wersja gry planszowej
  • Porównanie z klasycznym WebMvc
  • Reaktywny serwer REST API
  • Reaktywny klient REST API
  • Sposoby dwustronnej komunikacji klient - serwer (websockets)
  • Testowanie reaktywnych aplikacji webowych
  • Koncepcja ogólna
  • Porównanie z gRPC i ProtoBuf
  • Integracja ze Springiem
  • Dwuosobowa wersja gry planszowej z komunikacją po sieci
  • Dlaczego JDBC nie pasuje do reaktywności
  • Nowe sterowniki ADBA oraz R2DBC - opis i porównanie możliwości
  • Blokujące operacje podczas przetwarzania strumieni
  • Ręczne konstruowanie strumieni zamiast użycia gotowych operatorów
  • Brak subskrypcji do strumienia
  • Nadużywanie operatorów

Autor szkolenia:

Marcin Chrost

Java & Web Developer oraz Technical Leader w firmie JCommerce z ponad 10 letnim stażem. Uczestniczyłem w wielu międzynarodowych projektach. Ostatnio spełniam się także jako trener i prelegent na konferencjach. Od czasu do czasu wspieram młodszych kolegów w rozwoju zawodowym. Lubię nowości w świecie IT, aczkolwiek podchodzę do nich z rozsądkiem i rezerwą wynikającą z doświadczenia. Najbardziej cenię sobie dobrze zgrane zespoły, które potrafią się same motywować i sobą zarządzać. Uważam też że umiejętności miękkie w świecie IT są tak samo ważne jak twarde a zwykle bardzo niedoceniane.

Najbliższe szkolenie poprowadzi:

Marcin Chrost

Java & Web Developer oraz Technical Leader w firmie JCommerce z ponad 10 letnim stażem. Uczestniczyłem w wielu międzynarodowych projektach. Ostatnio spełniam się także jako trener i prelegent na konferencjach. Od czasu do czasu wspieram młodszych kolegów w rozwoju zawodowym. Lubię nowości w świecie IT, aczkolwiek podchodzę do nich z rozsądkiem i rezerwą wynikającą z doświadczenia. Najbardziej cenię sobie dobrze zgrane zespoły, które potrafią się same motywować i sobą zarządzać. Uważam też że umiejętności miękkie w świecie IT są tak samo ważne jak twarde a zwykle bardzo niedoceniane.

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.