Korporacyjna magistrala usług na przykładzie Apache ServiceMix
Otwarta, rozproszona szyna korporacyjna
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:ESB/SMIX
Korporacyjna magistrala usług na przykładzie Apache ServiceMix
Cele szkolenia
Zapoznanie z pojęciami oraz standardami związanymi z integracją systemów i szyną ESB
Zapoznanie ze wzorcami integracyjnymi i metodami implementacji tych wzorców
Przedstawienie dobrych i złych praktyk integracji oraz dostępnych na rynku narzędzi
Zdobycie praktycznych umiejętności związanych z produktem Apache ServiceMix
Dla kogo?
Szkolenie adresowane jest do programistów Java, analityków systemowych oraz architektów pragnących poznać techniki budowy korporacyjnej magistrali usług
Zalety
Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Wymagania
Podstawowa umiejętność programowania w języku Java
Podstawowa znajomość usług Web Service oraz technologii przetwarzania XML
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program
Podstawy integracji aplikacji korporacyjnych
Sposoby integracji systemów i rodzaje architektury
Podstawowe pojęcia i koncepcje związane z integracją systemów: silos, SOA, EIP, MEP, EAI, ESB, szyna usług, szyna danych, ETL, CMD, MOM, broker i adapter integracyjny, orkiestracja, integracja synchroniczna/asynchroniczna/offline, WS-* itd.
Różnice pomiędzy szyną usług, platformą integracyjną, brokerem integracyjnym, serwerem kolejek itd.
Przesłanki za i przeciw wdrażaniu platformy integracyjnej, cel wdrażania platformy integracyjnej w przedsiębiorstwie, migracja istniejących systemów „na szynę usług”
Cechy i funkcjonalności platformy ESB
Pomijalność lokalizacji
Konwersja protokołów transportowych
Transformacja wiadomości
Routing wiadomości
Uwydatnienie wiadomości
Zabezpieczanie
Monitorowanie i zarządzanie
Wydajność
Interoperacyjność
Standaryzacja
Przegląd i porównanie dostępnych na rynku narzędzi i technologii
Komercyjne i niekomercyjne
Dojrzałe i rozwijające się
Bardziej i mniej popularne
Według pozostałych kryteriów
Omówienie platformy Apache ServiceMix
Podstawowe składowe i architektura
Dodatkowe komponenty wspierane przez Apache ServiceMix
Pojęcia i terminologia podstawowa dla Apache ServiceMix
Pojęcia i terminologia podstawowa dla Apache Camel
Jakość realizacji usług przez platformę ServiceMix (mechanizmy realizacji: wysokiej dostępności, odporności na awarię, równoważenia obciążenia, persystencji, transakcyjności, bezpieczeństwa)
Podobieństwa i różnice względem innych platform ESB
Najczęściej stosowane wzorce integracyjne
Kanał
Wiadomość
Usługa
Filtr
Router
Transformator
Endpoint
Praca z wiadomościami
Struktura wiadomości
Typy i formaty wiadomości
Transformacja i konwersja wiadomości
Walidacja wiadomości
Persystencja wiadomości
Praca z usługami
Konstrukcja usług
Typy usług
Kontrakt usługi
Konfigurowanie usług
Aranżacja usług i routing wiadomości na szynie ESB
Rejestry i repozytoria usług
Routing na szynie ESB
Routing ze względu na treść (content based routing)
Notyfikacje
Jakość realizacji usług
Replikacja usług
Clustering na poziomie usług i protokołów transportowych
Ponawianie wiadomości
Monitoring i zarządzanie usługami
Hot deployment
Pozostałe
Zabezpieczanie usług
Bezpieczne usługi na szynie
Autoryzacja i uwierzytelnianie
Szyfrowanie danych na szynie
Obsługa błędów
Ponawianie
Kompensacja
Wycofywanie
Przetwarzanie transakcyjne
Wydajność
Tuning parametrów usług: transport, ilość wątków itp.
Cache
Tuning parametrów JVM
Tuning na poziomie serwera aplikacyjnego, serwera kolejek, bazy danych
Testowanie usług na szynie ESB
Metody i narzędzia wspomagające testowanie usług (automatyzacja)
Zaawansowane usługi na szynie ESB
Różnica pomiędzy przepływem integracyjnym, orkiestracją usług (BPEL), a procesem biznesowym (BPM)
Wsparcie dla procesów biznesowych (BPM) i orkiestracji usług (BPEL)
Wsparcie dla reguł biznesowych (BRMS)
Wsparcie dla przetwarzania strumieni zdarzeń (CEP)
Przegląd najczęściej stosowanych adapterów integracyjnych
Dobre i złe praktyki budowy rozwiązań integracyjnych w oparciu o szyny ESB
Często spotykane praktyki
Zalecane wzorce projektowe oraz anty-wzorce których należy unikać
Zalecane protokoły komunikacyjne