Agile Testing
LICZBA DNI: 3 (24h)
KOD KURSU: AGILETEST
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Cena / os
26
kwietnia
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Termin
26
kwietnia
Lokalizacja
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie jest skierowane do wszystkich osób, które interesuje temat wykonywania testów w środowisku metod zwinnych
Propozycja dotyczy zarówno osób, dla których Agile jest nowe jak i osób, które już posiadają pewne doświadczenie, ale chcą uporządkować swoją wiedzę
W szczególności zapraszamy testerów, którzy chcą dowiedzieć się na czym polega testowanie w Agile i jak zmienia się ich rola
Jeśli zastanawiałeś się/zastanawiałaś się jak zmieścić aktywności testowe i techniki, o których mówi ISTQB w dwutygodniowych, nawet jednotygodniowych iteracjach, to jest to, zdecydowanie propozycja dla Ciebie
WYMAGANIA
Uczestnicy powinni posiadać podstawową wiedzę z zakresu testowania oprogramowania
ZALETY
Szkolenie w dużej mierze jest prowadzone w formie warsztatu
Trener prowadzący szkolenie ma ponad 9 lat doświadczenia w testowaniu, ponad 8 lat doświadczenia z Agile i obszerną wiedzę potwierdzoną licznymi certyfikatami
Cele szkolenia
Przekazanie niezbędnej wiedzy na temat metod zwinnych, głównie Programowania Ekstremalnego i Scrum w kontekście pracy testera
Zrozumienie jak zmienia się rola uczestników i jak najlepiej można wspomagać swoje zespoły w dostarczeniu ukończonego Przyrostu Produktu na koniec iteracji
Pokazanie technik i narzędzi, które powinny być znane i wykorzystywane przez Agile Testera w jego pracy
Omówienie przypadków z praktyki i problemów znanym uczestnikom szkolenia z własnych doświadczeń
Nauka poruszania się w świecie Agile
Nauka jak najlepszego wspierania swojego zespołu i czego można oczekiwać od pozostałych członków zespołu
Nauka planowania i szacowania swojej pracy
Nauka szybkiego tworzenia dokumentacji testowej i raportów
Poznanie jak i kiedy należy wykonywać zadania testowe w trakcie trwania iteracji
Program
Agile - Nowa rzeczywistość
- Metody Tradycyjne
- Rodzina Agile
- Manifest Agile i 12 zasad Agile
- Porównanie Agile kontra Waterfall
- Omówienie podstawowych rodzajów Agile i zasad
- Lean Software Development
- Kanban Software Development
- XP
- FDD
- DSDM
- Scrum
- Wprowadzenie do Scrum
- Zespół i role w Zespole
- Ramy czasowe Scrum
- Artefakty Scrum
- Definicja Gotowości
- Definicja Ukończenia
- Wykresy spalania
- Pielęgnacja Rejestru
- Scrum BUT
- Rola Project Managera
Proces budowania produktu w Agile
- Wizja
- Wizja
- Wizja produktu
- Budowanie Wizji
- Persony
- Persona
- Typy Person
- User Story
- Budowa i elementy User Story
- User Story kontra Tradycyjne Wymagania
- Model 3C
- Programista i system w User Story
- Model INVEST
- Góra lodowa Rejestru Produktu
- Dzielenie User Story
- Szacowanie
- Metody Szacowania
- Planning Poker
- Planowanie
- Planowanie z określonym zakresem
- Planowanie z określoną datą
Zapewnienie Jakości w Agile
- Rola Testera w Agile
- Co się zmienia dla Testera?
- Aktywności Testowe w Agile
- Pair Testing i „Show me”
- Kwadranty Testowania Agile
- Piramida Testów
- TDD - Test Driven Development
- ATDD - Acceptance Test Driven Development
- BDD - Behaviour Driven Development
- Dokumentacja Testów w Agile
- Metryki i wizualizacja - co, jak i po co?
- Testowanie eksploracyjne
- Najlepsze praktyki zapewnienia jakości
- Tips & tricks
- Pułapka mini-wodospadów
- Najlepsze praktyki automatyzacji
- Codzienna kolejność priorytetów
- End Game
- Oznaki problemów
- Narzędzia
- Ciągła Integracja
- Hudson, Jenkins
- Jira, Rally, Version One
- Selenium
- FitNesse
- JBehave
- Mapy Myśli
- Podstawy dobrej komunikacji w zespole
- Precyzyjna komunikacja
- Budowanie więzi z rozmówcą
- Udzielanie informacji zwrotnej
Podsumowanie szkolenia i retrospekcja
