Trener

Tomasz Trzciński

Tomasz Trzciński picture

Kieruję pracami zespołu zajmującego się widzeniem maszynowym CVLab na Politechnice Warszawskiej. Jestem również członkiem zespołu uczenia maszynowego GMUM na Uniwersytecie Jagiellońskim. Stanąłem na czele grupy Computer Vision w nowotworzonym centrum sztucznej inteligencji IDEAS NCBR. Stopień doktora habilitowanego uzyskałem na Politechnice Warszawskiej w 2020 r., doktora w zakresie wizji maszynowej na École Polytechnique Fédérale de Lausanne w 2014 r., a podwójny dyplom magisterski na Universitat Politècnica de Catalunya oraz Politecnico di Torino. Odbyłem staże naukowe na Uniwersytecie Stanforda w 2017 r. oraz na Nanyang Technological University w 2019 r. Pełnię funkcję Associate Editor w IEEE Access oraz MDPI Electronics, jestem także recenzentem prac publikowanych w czasopismach TPAMI, IJCV, CVIU, TIP i TMM, oraz członkiem komitetów organizacyjnych konferencji, m.in. CVPR, ICCV i ICML. Pracowałem w Google w 2013 r., Qualcomm w 2012 r. oraz w Telefónice w 2010 r. Pełnię funkcję Senior Member w IEEE, jestem członkiem ELLIS oraz ALICE Collaboration w CERN, a także ekspertem Narodowego Centrum Nauki i Fundacji na rzecz Nauki Polskiej. Jestem współwłaścicielem firmy Tooploox, gdzie jako Chief Scientist kieruję zespołem zajmującym się uczeniem maszynowym, a także współzałożycielem startupu technologicznego Comixify, wykorzystującego metody sztucznej inteligencji do edycji wideo.

Co robię na co dzień?

Na co dzień staram się rozwijać moje kompetencje badawcze, kierując badaniami z zakresu widzenia maszynowego i sztucznej inteligencji. Działając zarówno w sferze akademickiej, jako profesor uczelni na PW oraz UJ, jak również w biznesie, jako Chief Scientist w Tooploox, staram się budować zespoły mające międzynarodowe ambicje w dziedzinach bliskich moim zainteresowaniom badawczym, a także wdrażać opracowywane technologie w codziennych zastosowaniach.

Dlaczego lubię szkolić?

Szkolenie to najlepsza forma nauki, zarówno dla uczniów jak i nauczycieli, dlatego cieszę się, że mogę w ten sposób rozwijać umysły uczestników szkoleń, jak i stymulować moją głowę do pracy nad nowymi kierunkami badań.

Powiązane treści