ISTQB - Foundation Level (szkolenie i egzamin)

LICZBA DNI: 3 (24h)

KOD KURSU: ISTQB/FL/FFX

# istqb

# testing

# analysis

O szkoleniu

DLA KOGO?

Adresatami szkolenia są osoby zainteresowane karierą zawodową w zakresie testowania oprogramowania, w szczególności zarządzania działem testów.

Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu wyniosą również osoby doświadczone w obszarze testowania, które chcą uporządkować swoją wiedzę i lepiej realizować obowiązki związane na przykład z kierowaniem działem jakości oprogramowania.

Szkolenie jest również wartościowe dla programistów, którzy chcą dokładniej poznać proces testowania oprogramowania i lepiej współpracować z pozostałymi członkami zespołu.

WYMAGANIA

Nie ma żadnych specjalnych wymagań stawianych uczestnikom, aczkolwiek zalecane jest co najmniej 3-miesięczne doświadczenie w testowaniu oprogramowania.

ZALETY

Cele szkolenia

Zapoznanie uczestników z całym spektrum zagadnień związanych z niezwykle istotną i nieodłączną częścią procesu wytwarzania oprogramowania jaką jest jego testowanie.

Zrozumienie istoty testowania oprogramowania i jego wpływu na poprawę jakości i wydajności.

Poznanie podstaw testowania.

Dowiedzenie się w jaki sposób testy umiejscowione są w cyklu życia oprogramowania.

Poznanie technik projektowania testów oraz zarządzania testami.

Poznanie narzędzi wykorzystywanych w procesie testowania.

Zdobycie wiedzy niezbędnej do uzyskania międzynarodowego certyfikatu kompetencji w zakresie testowania oprogramowania: ISTQB Certified Tester — Foundation Level.

Program

  • Dlaczego testowanie jest niezbędne?
  • Co to jest testowanie?
  • Ogólne zasady testowania.
  • Podstawowy proces testowy.
  • Psychologia testowania.
  • Kodeks etyczny.
  • Modele wytwarzania oprogramowania.
  • Poziomy testów.
  • Typy testów.
  • Testowanie pielęgnacyjne.
  • Techniki statyczne a proces testowania.
  • Proces przeglądu.
  • Analiza statyczna przy pomocy narzędzi.
  • Proces rozwoju testów.
  • Kategorie technik projektowania testów.
  • Techniki oparte na specyfikacji lub czarnoskrzynkowe.
  • Techniki oparte na strukturze lub białoskrzynkowe.
  • Techniki oparte na doświadczeniu.
  • Wybór technik testowania.
  • Organizacja testów.
  • Planowanie i szacowanie testów.
  • Monitorowanie postępu testów i nadzór.
  • Zarządzanie konfiguracją.
  • Ryzyko a testowanie.
  • Zarządzanie incydentami.
  • Typy narzędzi testowych.
  • Skuteczne użycie narzędzi, potencjalne korzyści i ryzyko.
  • Wdrażanie narzędzi w organizacji.
  • Normy.
  • Książki.

Nasi eksperci

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.