Szkolenie: Figma od podstaw do prototypu
Szkolenie "Figma od podstaw do prototypu" to praktyczny kurs, w którym krok po kroku poznasz narzędzia do projektowania interfejsów i prototypowania. Nauczysz się, jak w Figmie tworzyć przejrzyste makiety, spójne komponenty i interaktywne prototypy, które sprawdzają się w pracy UX i UI designera. Szkolenie skupia się na realnych projektach – od pierwszych kroków w Figmie, przez Auto Layout i systemy komponentów, aż po współpracę zespołową i prezentację prototypów.
- Trenerzy praktycy
- Kameralne grupy
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:FIGMA/UXBASICS
Figma od podstaw do prototypu
Cele szkolenia
Poznanie środowiska i podstawowych funkcji Figmy poprzez praktyczne ćwiczenia w ramach szkolenia
Nauczenie się tworzenia makiet i prostych interfejsów użytkownika zgodnie z zasadami UX i UI designu
Zdobycie umiejętności budowania komponentów, stylów i układów w Figmie, które zapewniają spójność projektu
Rozwinięcie kompetencji w zakresie prototypowania i prezentacji interaktywnych projektów UX/UI
Nauka pracy zespołowej w Figmie – komentowania, udostępniania plików i zbierania feedbacku w czasie rzeczywistym
Zrozumienie dobrych praktyk organizacji plików, stylów i komponentów, co ułatwia zarządzanie projektami cyfrowymi
Przygotowanie do samodzielnego tworzenia prostych case studies i prezentowania prototypów w środowisku biznesowym
Dla kogo?
Osób rozpoczynających pracę z Figmą, które chcą poznać jej praktyczne zastosowania
Marketerów, menedżerów, Product Ownerów i specjalistów pracujących nad projektami cyfrowymi
Początkujących UX/UI designerów, którzy chcą szybko nauczyć się pracy w Figmie
Członków zespołów projektowych poszukujących narzędzia do prototypowania i współpracy
Zalety
Szkolenie w pełni oparte na bezpłatnej wersji Figmy – dostępnej dla każdego uczestnika bez dodatkowych kosztów
Warsztatowy charakter zajęć z dużą liczbą ćwiczeń praktycznych, które pozwalają od razu utrwalać wiedzę
Projekt grupowy w formie case study na zakończenie szkolenia, pozwalający przećwiczyć pracę zespołową nad realnym zadaniem UX/UI
Nacisk na aspekty UX i UI – od Auto Layout po prototypowanie – przydatne w codziennej pracy z projektami cyfrowymi
Trener z doświadczeniem w projektowaniu produktów cyfrowych, UX researchu i facylitacji innowacji, co zapewnia wysoką wartość merytoryczną szkolenia
Możliwość zdobycia kompetencji praktycznych, które ułatwią wejście do branży UX/UI lub podniosą efektywność obecnej pracy projektowej
Wymagania
Podstawowa znajomość obsługi komputera i przeglądarki internetowej
Założone konto w Figmie w darmowej wersji Starter
Brak wymagań dotyczących wcześniejszej pracy z narzędziami graficznymi
W cenie otrzymasz:
Materiały szkoleniowe
Certyfikat ukończenia szkolenia
W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Program szkolenia
Pierwsze kroki w Figmie
Rejestracja konta i organizacja plików
Interfejs użytkownika i nawigacja
Tworzenie ramek, siatek i prostych elementów
Podstawy projektowania UX w Figmie
Tworzenie ekranów użytkownika i układów
Wprowadzenie do Auto Layout
Projektowanie prostego formularza lub strony startowej
Komponenty i spójność projektu
Tworzenie komponentów i instancji
Style kolorów i tekstów
Organizacja elementów w pliku
Prototypowanie i przepływy użytkownika
Tworzenie interaktywnych przejść między ekranami
Tryb prezentacji i testowania prototypu
Ćwiczenie: mini-aplikacja z kilkoma ekranami
Współpraca i praca zespołowa
Komentowanie i udostępnianie projektów
Feedback i praca w czasie rzeczywistym
Dobre praktyki organizacji plików
Case study i projekt grupowy
Redesign prostego procesu (np. formularz rejestracji, zamówienie online)
Praca zespołowa nad 3–4 ekranami i stworzenie prototypu
Prezentacja wyników i omówienie efektów
Wybrane opinie
Przeczytaj pozytywne opinie pochodzące z ankiet satysfakcji z naszych szkoleń wypełnianych wyłącznie przez ich uczestników po realizacji usługi