Analiza procesów i zarządzanie procesami – perspektywa biznesu
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:BA/APZ
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Analiza procesów i zarządzanie procesami – perspektywa biznesu
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Managerów różnych szczebli zarządzania, potencjalnych Process Ownerów, liderów, ekspertów chcących wdrożyć podejście procesowe w swojej pracy
- Wszystkich osób zainteresowanych koncepcją Business Process Management
Wymagania
- Brak wymagań wstępnych
Zalety
- Zapoznanie się z przykładowymi poziomami dojrzałości procesowej
- W ramach szkolenia przeprowadzane są ćwiczenia z analizy wysokopoziomowej procesu oraz doboru odpowiednich KPI
- Przedstawiane możliwości dokumentowania procesów w oparciu o różnego rodzaju techniki i narzędzia
- Szkolenie "Analiza procesów i zarządzanie procesami – perspektywa biznesu" prowadzone przez osobę wspierającą różnego rodzaju organizacje w transformacji procesowej
Cele szkolenia
- Nabycie umiejętności zastosowania w praktyce koncepcji zarządzania procesami
- Uzyskanie kompetencji umożliwiających ustalenie właściwej hierarchii i podziału procesów
- Przedstawienie szerokiej gamy dostępnych modeli referencyjnych
- Nabycie umiejętności doboru odpowiednich miar procesowych
Program
Wprowadzenie do koncepcji Business Process Management
Struktura funkcjonalna, macierzowa
Perspektywa Agile
Rola właściciela procesu
Przykładowe modele dojrzałości procesowej organizacji
- BPMM
- Model Fishera
Jak zdefiniować proces?
Identyfikacja procesów
Modele referencyjne
- PCF
- COBIT
- SCOR i inne
Dekompozycja procesu
Analiza wysokopoziomowa SIPOC
Sposoby dokumentowania procesów
- Notacje graficzne
- Opis tekstowy w oparciu o szablony
KPI na poziomie procesu
- Drzewo KPI
- Definicja operacyjna