Projektowanie produktów i usług UX
Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)
Kod kursu:UX/PPU
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Projektowanie produktów i usług UX
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Zalety
- Szeroki zakres szkolenia UX Design z elementami UI pozwoli uczestnikom poznać cały proces projektowy UX wraz z gruntowną wiedzą i zasadami projektowymi i aspektami społeczno-wizualnymi (UI)
- Szkolenie UX Design prowadzone jest przez praktyka oraz doświadczonego trenera UX/UI i wykładowcę User Research i rozwoju kompetencji miękkich
- Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej z naciskiem na praktyczne przykłady
- Uczestnicy poznają i przećwiczą wszystkie etapy pracy projektanta od zebrania wymagań do stworzenia i przetestowania prototypu usługi lub aplikacji
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Przedstawienie i przećwiczenie wszystkich etapów procesu projektowania produktu cyfrowego, fizycznego lub usługi
- Poznanie koncepcji związanych z projektowaniem produktów i usług oraz Komunikacji Wizualnej - Psychologia UX, Modele mentalne, User Experience, Product/Service Design
- Poznanie wpływu budowania emocji na dostarczenie wartości projektowej (Esteyka Doświadczeń)
- Nauka metod i narzędzi wykorzystywanych w pracy projektanta UX
- Przećwiczenie wykonywania podstawowych zadań, rozwiązywania napotykanych problemów i sposobów współpracy projektanta UX z użytkownikami, zespołem developerskim, analitykiem i kierownikiem projektu
- Poznanie sposobów radzenia sobie z napotkanymi problemami na poszczególnych etapach współpracy
Program
Podstawy i organizacja procesu
- Podstawowe pojęcia UX i zastosowanie w praktyce
- Psychologia poznawcza w UX
- Modele Mentalne, Afordancja
- Heurystyki Nielsena UX/UI
- Projektowanie od zera a ulepszenie istniejącego produktu lub usługi - różnice i zastosowanie
- Etapy pracy nad projektem i skład zespołu projektowego
Badania, strategia i analiza produktu
- Persona i Proto-persona
- Customer Journey Map (mapa podróży użytkownika)
- Value Proposition Map (propozycja wartości)
- Badania użytkowników (wywiady IDI, obserwacje)
- Scenariusze do badań i testów
- Rekrutacja do badań i testów
- Analiza z badań i rekomendacje projektowe
Prototypowanie, projektowanie i zasady UI
- Wzorce projektowe (visual, estetyka, kompozycja, teksty, kolory etc.)
- Wzorce projektowe (użyteczność, flow, CTA, sortowanie, filtry, kalendarze, checkboxy etc.)
- Dobre i złe przykłady User Experience
- Design System
- Szkice, Makiety, Prototypy
- Projektowanie dla urządzeń mobilnych
- Narzędzia projektanta (Adobe XD, Figma, Sketch, inVision, Marvel, Bpmn, Miro, Trello etc.)
Testowanie użyteczności przyjętego rozwiązania
- Testy użyteczności (wywiady, testy zadaniowe, korytarzowe, obserwacje naturalne, testy A/B, Eyetracking)
- Audyt ekspercki
- Dane z ocen użyteczności
- Rodzaje ocen użyteczności
- Analiza wyników i wyciąganie wniosków z testów