Trwają zapisy do grupy

Programowanie w języku Go

Podczas szkolenia uczestnicy poznają Go, czyli nowoczesny, bezpieczny i bardzo wydajny język programowania, ogólnego przeznaczenia. Go doskonale sprawdza się w zastosowaniach sieciowcyh, aplikacjach serwerowych, budowie mikro-serwisów jak i programów linii poleceń.

2550 PLN+23% VAT (3136 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:3 dni (24h)

Poziom zaawansowania:

Kod kursu:GO/PROG

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

9 grudnia
Trwają zapisy na szkolenie

Trener:

Łukasz Andrzejewski

Cena:

2550 PLN netto
Ikona podpowiedziDowiedz się więcej o cenach szkoleń - zapraszamy do kontaktu
+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne
Ikona podpowiedziZapytaj o inne lokalizacje - w tym celu skorzystaj z chatu

Forma szkolenia

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne?

Dostępne terminy

Interesują Cię inne terminy?

Programowanie w języku Go

Cele szkolenia

  • Gruntowne wprowadzenie do składni i przedstawienie najważniejszych idiomów języka Go

  • Zapoznanie z istniejącym ekosystemem i dostępnymi narzędziami deweloperskimi

  • Programowanie współbieżne w GO

  • Poznanie najważniejszych modułów biblioteki standardowej


Dla kogo?

  • Programistów chcących kompleksowo poznać język Go, poszerzyć posiadane umiejętności, a także poprawić wydajność i bezpieczeństwo wytwarzanego oprogramowania


Zalety

  • Szkolenie opiera się na tworzeniu funkcjonalnego kodu

  • Przedstawienie obowiązujących konwencji i dobrych praktyk programistycznych


Wymagania

  • Podstawowa umiejętność programowania w dowolnym języku


W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe

  • Certyfikat ukończenia szkolenia

  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Program

Pobierz program w PDF

Spojrzenie na Go

  • Najważniejsze cechy języka

  • Składnia

  • Struktura programu

  • Go playground

Środowisko programistyczne

  • Instalacja narzędzi

  • Komenda go

  • Formatowanie kodu

  • Konfiguracja IDE

  • Uruchamianie oraz kompilacja

Podstawowe typy danych

  • Wartość zero

  • Literały

  • Typy numeryczne oraz bool

  • Stringi oraz runy

  • Deklaracja var

  • Deklaracja const

Typy złożone

  • Typy tablicowe - array, slice

  • Ciągi znaków lub bajtów - string, rune, bytes

  • Mapy

  • Struktury

Struktury kontrolne

  • Bloki i przysłonięcie zmiennych

  • If-else

  • Pętla for na cztery sposoby

  • Switch

  • Goto

Funkcje

  • Definicja i wywołanie funkcji

  • Przyjmowanie dowolnej ilości argumentów

  • Zwracanie wielu wartości

  • Funkcje jako wartość

  • Domknięcie

  • Odroczenie wykonania - defer

Wskaźniki

  • Przekazywanie przez wartość

  • Nie taki wskaźnik straszny

  • Przekazywanie modyfikowalnych parametrów

  • Map i slice jako wskaźniki

  • Wartość zero a brak wartości - nil

Metody oraz interfejsy

  • Deklaracja typów

  • Metody

  • Odbiornik metody - receiver

  • Zagnieżdżanie

  • Czy to nie jest dziedziczenie

  • Interfejsy

Obsługa błędów

  • Jak Go obsługuje błędy

  • Error to interfejs

  • Czy stringi są dobre jako błędy

  • Defer

  • Nie panikuj - panic

Pakiety oraz moduły

  • Czym jest moduł - go.mod

  • Tworzenie pakietów

  • Praca z pakietami

  • Workspace

Współbieżność

  • Go routines

  • Zwracanie wartości

  • Channels

  • Select

  • Synchronizacja

  • Wyścig - race checker

Biblioteka standardowa

  • Io

  • Json

  • Net/http

  • Flag

  • Log

Autorem szkolenia jest Łukasz Andrzejewski

Doświadczony trener z ponad 16-letnią praktyką na sali szkoleniowej. Aktywnie działa jako konsultant i programista w zakresie szeroko pojętych technologii Java, rozwiązań frontendowych i mobilnych. Absolwent Wydziału Fizyki Technicznej Politechniki Poznańskiej, specjalizacja: Symulacje komputerowe. Aktualnie Partner, Head of Technology w Sages. Dba o rozwój oferty, przygotowuje i prowadzi szkolenia, konsultuje i bierze udział w realizacji projektów IT