Programowanie w języku C++
Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)
Kod kursu:CPP/F
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Programowanie w języku C++
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie jest adresowane do osób chcących poznać język C++ oraz programowanie obiektowe
Wymagania
- Od uczestników szkolenia wymagana jest umiejętność obsługi komputera
Zalety
- Szkolenie oparte jest o najnowszy standard języka C++
- Podczas warsztatów uczestnicy zastosują w praktyce poznane elementy języka C++
- Efektem szkolenia jest przygotowanie wielomodułowej aplikacji wraz ze środowiskiem do jej budowania i debugowania
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Poznanie języka C++ i jego biblioteki standardowej
- Zrozumienie zasad programowania obiektowego oraz poprawnego tworzenia aplikacji składających się z wielu modułów
- Poznanie niezbędnych narzędzi pracy programisty języka C++
Program
Podstawowe wiadomości na temat języka C++
- Pojęcie instrukcji, stałych, zmiennych, tablic i funkcji
- Środowisko programisty
- Kompilator i preprocesor
- Program make
- Debugger i jego rola
- Podstawy programowania obiektowego
- Pojęcie klasy
- Pliki nagłówkowe
Typy danych, operatory i wyrażenia
- Stałe i zmienne
- Pojęcie wskaźnika i referencji
- Typ logiczny
- Typy wyliczeniowe, tablicowe
- Operatory arytmetyczne, relacyjne, logiczne, bitowe
- Operator przypisania, warunkowy
- Inteligentne wskaźniki
- Przestrzenie nazw
- Klasy std::string, std::array i std::vector
Instrukcje sterujące działaniem programu
- Instrukcje warunkowe
- Pętle
Podstawowe struktury danych
- Wektor i lista
- Mapa
- Iteratory
- Operacje na elementach
Funkcje
- Deklaracje
- Rekurencja
- Przeciążanie funkcji
- Wzorce funkcji
- Funkcje anonimowe (lambda)
Obsługa wyjątków
- Obsługa błędów za pomocą mechanizmu wyjątków
- Zgłaszanie i przechwytywanie wyjątków
Programowanie obiektowe
- Pojęcie klasy
- Składowe klasy, metody
- Konstruktor i destruktor
- Inicjowanie, przypisywanie i niszczenie instancji klas
- Konstruktor kopiujący
- Semantyka przenoszenia, konstruktor przenoszący
- Klasy pochodne, dziedziczenie
- Metody wirtualne, polimorfizm
Przeciążanie operatorów
- Operatory arytmetyczne i logiczne
- Operatory porównania
- Operator indeksowania
Przekształcenia typów
- Operatory rzutowania typów
Szablony funkcji i klas
- Szablony a makra
- Parametry szablonów
- Generyczne algorytmy biblioteki standardowej
Obsługa wejścia/wyjścia
- Strumienie
- Manipulatory
- Formatowanie danych
- Obsługa plików
Elementy biblioteki STL
- Tablice i wektory
- Listy i kolejki
- Zbiory
- Mapy i multimapy
- Iteratory
- Algorytmy
- Obiekty funkcyjne i wyrażenia lambda
Tworzenie i wykorzystanie bibliotek
- Budowanie i dystrybucja biblioteki
- Dołączanie bibliotek do aplikacji