Zarządzanie przez cele w duchu VUCA
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:MBG/VUCA
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Zarządzanie przez cele w duchu VUCA
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Wymagania
- Otwarty umysł i gotowość do dzielenia się swoimi doświadczeniami (niezależnie od stażu i poziomu doświadczenia). Będzie Ci łatwiej, jeżeli masz już za sobą doświadczenie zarządcze dotyczące stawiania celów zespołowych i indywidualnych, aczkolwiek nie jest to warunek konieczny do udziału w szkoleniu
Zalety
- Kompendium wiedzy na temat zarządzania przez cele
- Duża dawka życiowej wiedzy z praktyki trenera, która przyda się w realnych projektach
- Aktualne trendy dotyczące zarządzania zmianą w świecie VUCA
- Konkretne umiejętności - w ramach poszczególnych modułów uczestnicy będą pracować bazując na swoich konkretnych sytuacjach zawodowych
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Poznanie różnych koncepcji zarządzania przez cele, ich silnych i słabych stron oraz szans i zagrożeń, jakie się z nimi wiążą
- Nabycie umiejętności formułowania i kaskadowania celów
- Nabycie umiejętności tworzenia struktury celów w zespole
- Poznanie technik nadawania priorytetów
- Poznanie założeń i praktycznych aspektów koncepcji Management 3.0
- Poznanie założeń VUCA 2.0 i dostosowanie ich do kontekstu biznesowego uczestników
- Nabycie umiejętności prowadzenia rozmów rozliczających z realizacji celów
Program
Rzeczywistość VUCA
- VUCA 1.0
- VUCA 2.0
- Wyzwania ery post-covidowej
3 ery zarządzania
- Zarządzanie 1.0, 2.0 i 3.0 - specyfika i założenia każdej ery
- Pokolenie X, Y, Z i silversi - wyzwania związane z różnorodnością pokoleniową
Kultura rozwoju, a kultura nastawiona na wyniki
- Kultura (obsesyjnie) nastawiona na wyniki - charakterystyka, wady i zalety
- Kultura nastawiona na rozwój - elementy wyróżniające, wyzwania menedżerskie
- Transformacja - z kultury zorientowanej na wyniki, na kulturę zorientowaną na rozwój
Management 3.0
- Zarządzanie systemem, a zarządzanie ludźmi
- Czynniki sprzyjające efektywności
- Misja, wizja, wartości, cele strategiczne - fundament celów zespołowych i indywidualnych
- Motywacja zewnętrzna i motywacja wewnętrzna
- Motywacja 3.0 - moving motivators
Zarządzanie przez cele
- MBO - klasyczny model zarządzania przez cele
- OKR - model zarządzania przez wyzwania
- Techniki formułowania celów (SMART-ER, BHAG, WOOP, BSQ, PACT)
- Cele zespołowe i cele indywidualne
- Model GROW
- Parametry celów - mierniki celów, a kluczowe wskaźniki efektywności
- Kaskadowanie celów
Priorytety
- Metody nadawania priorytetów (Macierz Eisenhowera, Macierz APM, MoSCoW, POWER)
- Świadome zarządzanie priorytetami
Golden Circle Simona Sineka
- Koncepcja Golden Circle - teoria i praktyka
- Brakujący element
Zarządzanie w złożonej rzeczywistości
- ADKAR wg Management 3.0
- Upełnomocnienie pracowników
Rozliczanie z wyników
- Monitorowanie zamiast kontroli
- Nastawienie na stałość i nastawienie na rozwój
- Model GOLD
- Sukces, porażka, doświadczenia
- Celebracja osiągnięć