Zarządzanie konfliktem

2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:ZK

Poziom zaawansowania:
conflicts

Dostępne terminy

  • Termin
  • Trener
  • Cena
  • Zapis
  • Lokalizacja

Termin:

12 październik
Trwają zapisy na szkolenie
-

Cena:

2150 PLN netto+23% VAT

Lokalizacja:

Zdalne
Zdalne

Interesuje Cię szkolenie stacjonarne lub nie odpowiada Ci żaden z dostępnych terminów?

Ikona pytaniaZapytaj o szkolenie

O szkoleniu Zarządzanie konfliktem

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Pracownicy pracujący w zespołach, pracownicy, liderzy zespołów i projektów, pracownicy, którzy mają na co dzień kontakt z klientem, kadra dyrektorska

Wymagania

  • Szkolenie dedykowane jest wszystkim pracownikom, którzy pracują w zespołach, podzespołach, grupach, pracującym w kontakcie z klientami
  • Dla tych, gdzie aktualnie współpracę utrudniają lub uniemożliwiają konflikty między współpracownikami czy z klientami, także dla tych, którzy w przyszłości w sytuacji zaistniałego konfliktu, potrafili go rozwiązać

Zalety

  • Podczas tego szkolenia będą zaprezentowane uniwersalne metody rozwiązywania konfliktów, które można zastosować w różnych środowiskach zawodowych i nie tylko, także w przestrzeni budowania relacji
  • Przećwiczymy podstawowe narzędzia zarządzania konfliktem i mediacji np. takie metody i rozwiązywania sporów, które prowadzą do wyników typu „wygrany - wygrany” oraz pozwalają zachować dobre relacje pomiędzy stronami
  • Poznamy istotę i przyczyny konfliktu, dzięki czemu będziemy wiedzieć jak wykrywać jego wczesne stadium i mu zapobiegać
  • Dowiemy się, że nie taki konflikt straszny jak go malują, czyli poznamy korzyści płynące z nieporozumień w zespole i zobaczymy, jakie niesie on pozytywne zmiany
  • Zdiagnozujemy naturalne style rozwiązywanie konfliktów i dowiemy się jak z tym pracować
  • Pokażemy również, że konflikt może nieść za sobą znaczące zmiany zmierzające w pozytywnym kierunku
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Poznanie natury konfliktu, jego źródeł i cyklu życia
  • Nauczenie się rozpoznawania faz życia zespołu i zachowań w przypadku konfliktu
  • Poznanie rodzajów konfliktów i naturalnych strategii ich rozwiązywania
  • Uświadomienie podstawowych błędnych zachowań w sytuacji konfliktowej
  • Pogłębianie kompetencji dotyczących konstruktywnej komunikacji
  • Doskonalenie umiejętności rozwiązywania konfliktów na przykładzie modeli
  • Zgłębienie i przećwiczenie podstawowych techniki mediacji
  • Rozszerzenie wiedzy na temat strategii uwzględniających potrzeby obu stron konfliktu

Program

Istota i przyczyny konfliktu

  • Konflikt, tendencje społeczne
  • Cykl konfliktu
  • 5 dysfunkcji pracy zespołowej Lencioniego
  • Brak zaufania
  • Obawa przed konfliktem
  • Brak zaangażowania
  • Unikanie odpowiedzialności
  • Brak dbałości o wyniki

Ćwiczenie - diagnozę dysfunkcji zespołu

  • Ćwiczenie w podgrupach - wskaże fazę życia zespołu, a także podejście i gotowość do konfliktu

Rodzaje konfliktów w zależności od źródła

  • Koło konfliktu Moore'a
  • Konflikt wartości
  • Konflikt relacji
  • Konflikt interesów
  • Konflikt danych
  • Konflikt strukturalny

Błędy i strategie wobec konfliktów

  • Najczęstsze błędy w zarządzaniu konfliktem i ich następstwa
  • Przekonania i strach przed konfliktem
  • Strategie rozwiązywania konfliktów
  • Test autodiagnostyczny uczestników

Ćwiczenie - strategia wobec konfliktu

  • Ćwiczenie z wynikiem testów strategii z omówieniem wyników

Rozwiązywanie i zapobieganie konfliktom

  • Konflikt i emocje (złość, wstyd, duma, poczucie winy)
  • Technika SOP
  • Trójkąt dramatyczny
  • Analizy transakcyjna, a rozwiązywaniu sporów
  • 6 kroków rozwiązania konfliktów Gordona

Ćwiczenie praktyczne - konflikt w zespole

  • Ćwiczenie z wykorzystaniem omówionych technik rozwiązywania konfliktu

Mediacja, metoda wsparcia w konflikcie

  • Istota mediacji
  • Najważniejsze kroki do rozwiązania konfliktu wg. PBP
  • Nawiązanie kontaktu
  • Identyfikacja potrzeb każdej ze stron
  • Upewnienie się
  • Empatia i wzajemne usłyszenie
  • Strategie na potrzeby
  • Zachęcenie do szukania i wyboru rozwiązań
  • Zawarcie umowy

Ćwiczenie - mediacje w praktyce

  • Ćwiczenie z sprawdzające zdolności mediacyjne

Konflikt, a komunikacja

  • Komunikacja asertywna
  • Konflikt, a osobowość (4-typy temperamentów)
  • Autodiagnoza strategii uczestników szkolenia
  • Zniekształcenia w komunikacji
  • Formułowanie nowych strategii komunikowania się
  • Korzyści z konfliktu

Podobne szkolenia