Zarządzanie konfliktem

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: ZK

# conflicts

O szkoleniu

DLA KOGO?

Pracownicy pracujący w zespołach, w kontakcie z klientem, liderzy zespołów

WYMAGANIA

Szkolenie dedykowane jest wszystkim pracownikom , którzy pracują w zespołach, podzespołach, grupach, pracującym w kontakcie z klientami

Dla tych, gdzie aktualnie współpracę utrudniają lub uniemożliwiają konflikty między współpracownikami czy z klientami, także dla tych, którzy w przyszłości w sytuacji zaistniałego konfliktu, potrafili go rozwiązać

ZALETY

Podczas tego szkolenia przedstawimy takie metody i rozwiązywania sporów, które prowadzą do wyników typu "wygrany - wygrany" oraz pozwalają zachować dobre relacje pomiędzy stronami konfliktu

Pokażemy również, że konflikt może nieść za sobą znaczące zmiany zmierzające w pozytywnym kierunku

Cele szkolenia

Poznanie natury konfliktu, jego budowy i dynamiki rozwoju,

Poznanie rodzajów i form konfliktu,

Doskonalenie umiejętności rozpoznawania mechanizmów leżących u podłoża konfliktu,

Pogłębianie kompetencji dotyczących konstruktywnej komunikacji,

Rozpoznanie różnych strategii rozwiązywania konfliktów,

Techniki mediacji,

Uświadomienie podstawowych zachowań w sytuacji konfliktowej,

Rozszerzenie wiedzy na temat strategii uwzględniających potrzeby obu stron konfliktu

Program

  • Co to jest konflikt?
  • Funkcje konfliktu
  • Rozwojowy charakter konfliktu
  • Geneza konfliktów
  • Konflikt wartości
  • Konflikt relacji
  • Konflikt interesów
  • Konflikt danych
  • Konflikt strukturalny
  • Autodiagnoza strategii uczestników szkolenia
  • Strategie:
    • Współpraca
    • Rywalizacja
    • Kompromis
    • Unikanie
  • Przystosowanie
  • unikanie konfliktu
  • rezygnacja z dążeń
  • szukanie wsparcia
  • odwołanie się do trzeciej strony, aby rozstrzygnęła po czyjej stronie jest racja
  • podjęcie walki w celu zniszczenia przeciwnika
  • reorganizacja
  • potraktowanie konfliktu jako problemu do rozwiązania
  • Ustalenie zasad
  • Zdefiniowanie problemu
  • Zachęcenie do szukania rozwiązań
  • Ocena rozwiązania
  • Wybór
  • Zawarcie umowy

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.