Zarządzanie konfliktem
LICZBA DNI: 2 (16h)
KOD KURSU: ZK
O szkoleniu
DLA KOGO?
Pracownicy pracujący w zespołach, w kontakcie z klientem, liderzy zespołów
WYMAGANIA
Szkolenie dedykowane jest wszystkim pracownikom, którzy pracują w zespołach, podzespołach, grupach, pracującym w kontakcie z klientami
Dla tych, gdzie aktualnie współpracę utrudniają lub uniemożliwiają konflikty między współpracownikami czy z klientami, także dla tych, którzy w przyszłości w sytuacji zaistniałego konfliktu, potrafili go rozwiązać
ZALETY
Podczas tego szkolenia przedstawimy takie metody i rozwiązywania sporów, które prowadzą do wyników typu „wygrany - wygrany” oraz pozwalają zachować dobre relacje pomiędzy stronami konfliktu
Pokażemy również, że konflikt może nieść za sobą znaczące zmiany zmierzające w pozytywnym kierunku
Cele szkolenia
Poznanie natury konfliktu, jego budowy i dynamiki rozwoju
Poznanie rodzajów i form konfliktu
Doskonalenie umiejętności rozpoznawania mechanizmów leżących u podłoża konfliktu
Pogłębianie kompetencji dotyczących konstruktywnej komunikacji
Rozpoznanie różnych strategii rozwiązywania konfliktów
Techniki mediacji
Uświadomienie podstawowych zachowań w sytuacji konfliktowej
Rozszerzenie wiedzy na temat strategii uwzględniających potrzeby obu stron konfliktu
Program
Wstęp
- Co to jest konflikt?
- Funkcje konfliktu
- Rozwojowy charakter konfliktu
- Geneza konfliktów
Rodzaje konfliktów w kontekście ich rozwiązywalności
- Konflikt wartości
- Konflikt relacji
- Konflikt interesów
- Konflikt danych
- Konflikt strukturalny
Pięć strategii działania w sytuacji konfliktów
- Autodiagnoza strategii uczestników szkolenia
- Strategie
- Współpraca
- Rywalizacja
- Kompromis
- Unikanie
- Przystosowanie
Działania podejmowane w sytuacji konfliktu
- Unikanie konfliktu
- Rezygnacja z dążeń
- Szukanie wsparcia
- Odwołanie się do trzeciej strony, aby rozstrzygnęła po czyjej stronie jest racja
- Podjęcie walki w celu zniszczenia przeciwnika
- Reorganizacja
- Potraktowanie konfliktu jako problemu do rozwiązania
Mediacja wg 7 stopniowej skali
- Ustalenie zasad
- Zdefiniowanie problemu
- Zachęcenie do szukania rozwiązań
- Ocena rozwiązania
- Wybór
- Zawarcie umowy
