Wzorce projektowe w języku Python
LICZBA DNI: 4 (32h)
KOD KURSU: PYTHON/DP
O szkoleniu
DLA KOGO?
Kurs jest przeznaczony dla programujących w języku Python na poziomie średnio zaawansowanym, oraz dla osób które chcą zapoznać się z zastosowaniem i implementowaniem wzorców projektowych
WYMAGANIA
Umiejętność programowania w języku Python na poziomie średnio zaawansowanego programisty
Znajomość podstaw analizy obiektowej
Biegłe posługiwanie się wybranym środowiskiem IDE
Program
Wprowadzenie
- Wartości dobrego oprogramowania
- Pojęcie jakości i jej rodzaje w oprogramowaniu
- Proces wytwórczy w branży oprogramowania
Analiza i modelowanie obiektowe z wykorzystaniem notacji UML - wstęp
- Diagram klas
- Diagram sekwencji i komunikacji
Projektowanie obiektowe
- Zasady projektowania obiektowego
- Zasady S.O.L.I.D
- Zapachy kodu
Wzorce projektowe
- Idea wzorców
- Wzorce GoF
- Inne wzorce - przegląd
- Zagadnienia związane z refaktoryzacją - wstęp
Wzorce
- Rodzaje wzorców i ich klasyfikacja
- Techniki identyfikacji wzorców
Strukturalne wzorce projektowe
- Adapter (klasowy i obiektowy)
- Most (ang. Bridge) (obiektowy)
- Kompozyt (ang. Composite) (obiektowy)
- Dekorator (ang. Decorator) (obiektowy)
- Pyłek (ang. Flyweight) (obiektowy)
- Fasada (ang. Façade) (obiektowy)
- Pełnomocnik (ang. Proxy) (obiektowy)
Warsztat analizy aplikacji z wykorzystaniem poznanych wzorców projektowych
Konstrukcyjne wzorce projektowe
- Metoda wytwórcza (ang. Factory Method) (klasowy)
- Fabryka Abstrakcyjna (ang. Abstract Factory) (obiektowy)
- Budowniczy (ang. Builder) (obiektowy)
- Prototyp (ang. Prototype) (obiektowy)
- Singleton (obiektowy)
Warsztat analizy aplikacji z wykorzystaniem poznanych wzorców projektowych
Behawioralne wzorce projektowe
- Łańcuch zobowiązań (ang. Chain of Responsibility) (obiektowy)
- Polecenie (ang. Command) (obiektowy)
- Interpreter (ang. Interpreter) (klasowy)
- Iterator (obiektowy)
- Mediator (ang. Mediator) (obiektowy)
- Pamiątka (ang. Memento) (obiektowy)
- Obserwator (ang. Observer) (obiektowy)
- Stan (ang. State) (obiektowy)
- Strategia (ang. Strategy) (obiektowy)
- Metoda szablonowa (ang. Template Method) (klasowy)
- Odwiedzający (ang. Visitor) (obiektowy)
Warsztat analizy aplikacji z wykorzystaniem poznanych wzorców projektowych
Idiomy języka programowania
- Pojęcie idiomu językowego
- Wzorce i idiomy specyficzne dla języka Python
- Wzorzec EFAP (ang. It's easier to ask for forgiveness than permission)
- Wzorzec Metaklasy
- Borg
- Klasa domieszkowa w języku Python (ang. Mixin)
