VMware vSphere: Troubleshooting Workshop [V6.7]

Czas trwania szkolenia:5 dni (40h)

Kod kursu:H9TG3S

Poziom zaawansowania:

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu.
Dostępne wyłącznie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Icon with laptop

O szkoleniu VMware vSphere: Troubleshooting Workshop [V6.7]

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • System administrators
  • System integrators

Wymagania

  • This course requires completion of one of the following prerequisites: VMware Certified Professional 6.5 – Data Center Virtualization (VCP6.5-DCV); VMware vSphere: Fast Track [V6.5]; VMware vSphere: Install, Configure, Manage [V6.7]; Equivalent knowledge and administration experience with ESXi and vCenter Server; Experience in working with a command-line interface is highly recommended, as is completion of VMware vSphere: Optimize and Scale [V6.7]

Zalety

  • IDC MarketScape leader 5 years running for IT education and training
  • Recognized by IDC for leading with global coverage, unmatched technical expertise, and targeted education consulting services
  • Key partnerships with industry leaders OpenStack®, VMware®, Linux®, Microsoft®, ITIL, PMI, CSA, and SUSE
  • Complete continuum of training delivery options—self-paced eLearning, custom education consulting, traditional classroom, video on-demand instruction, live virtual instructor-led with hands-on lab, dedicated onsite training
  • Simplified purchase option with HPE Training Credits
  • Kameralne grupy - szkolenia technologiczne prowadzimy w grupach liczących do 8 osób. Pozwala to na indywidualne podejście oraz aktywizację każdego uczestnika
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Use vSphere Client, the command-line interface, and logs to diagnose and resolve problems in the vSphere environment
  • Introduce troubleshooting principles and procedures
  • Use VMware vSphere® Command-Line Interface to diagnose and resolve problems in the vSphere environment
  • Troubleshoot networking problems and recover from these problems
  • Analyze storage failure scenarios and resolve the problems
  • Troubleshoot vSphere cluster failure scenarios and analyze possible causes
  • Diagnose common VMware vSphere® High Availability problems and provide solutions
  • Troubleshoot problems related to virtual machine migration (VMware vSphere® vMotion®), and improve resource use (VMware vSphere® Distributed Resource Scheduler™)
  • Troubleshoot VMware vCenter Server® problems
  • Identify VMware ESXi™ host problems, analyze failure scenarios, and correct them
  • Troubleshoot faulty virtual machines, including installation problems, snapshot problems, and connection problems

Program

Podobne szkolenia