UML2 dla projektantów

LICZBA DNI: 4 (32h)

KOD KURSU: UML/PRO

Powiadom
o kolejnych terminach

# requirements

# quality

# uml

Autor szkolenia:
Michał Podbielski

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie profilowane dla projektantów, którzy chcą modelować aplikacje za pomocą UML2.

Przydatne jest również programistom, którzy muszą wytwarzać oprogramowanie na podstawie dokumentacji w UML2.

Szkolenie jest również doskonałe dla programistów, którzy mają nadzieję na awans w kierunku projektanta.

WYMAGANIA

Szkolenie opisuje proces projektowania od podstaw, łącznie z wprowadzeniem do obiektowości, zatem brak wymagań wstępnych.

ZALETY

Nacisk na modelowanie w trakcie ćwiczeń, ponieważ celem jest zdobycie umiejętności projektowania, a nie samo poznanie języka UML

Uczestnicy uczą się, jak wytworzyć model projektowy w obszarach, gdzie narzut na dokumentację zostanie zrekompensowany zminiejszoną ilością zmian podczas programowania, dzięki wprowadzeniu przemyślanego rozwiązania

Cele szkolenia

Zdobycie umiejętności projektowania aplikacji w UML2

Praktyczne podejście do modelowania

Uzupełnienie luk w analizie w obszarach niezbędnych do wytworzenia poprawnego projektu

Program

  • Podstawy obiektowości
  • Czym jest modelowanie obiektowe
  • Czym jest, a czym nie jest UML
  • Rozwój UML
  • Podstawowe elementy
  • Mechanizmy rozszerzenia
  • Zastosowania
  • Diagram a model
  • Metodyka kaskadowa
  • Unified Software Development Process - USDP
  • Rational Unified Process
  • Extreme Programming
  • Scrum i pochodne
  • Dokumentacja przypadków użycia
  • Diagram przypadków użycia
    • Aktor
    • Przypadek użycia
    • Asocjacja
    • Relacje include i extend
    • Generalizacja
    • Granica kontekstu
  • Proces biznesowy
  • Po co modelować procesy biznesowe
  • Języki opisu procesów biznesowych
  • Diagram aktywności
    • Modelowanie procesów i algorytmów w UML
    • Aktywność a akcja
    • Przepływy sterowania (normalne, równolegle, warunkowe)
    • Początek i końce
    • Przepływ obiektu
    • Sygnały, przerwania i wyjątki
    • Partycje
  • Różnice między modelem projektowym a analitycznym
  • Diagram klas
    • Klasa i jej elementy
    • Klasy i metody abstrakcyjne
    • Interfejs
    • Relacje
      • Realizacja
      • Dziedziczenie
      • Zależność i wybrane stereotypy
      • Asocjacja i jej cechy
      • Agregacja i kompozycja
      • Klasa asocjacyjna
    • Klasy szablonowe
    • Zbiory i ograniczenia dziedziczenia
    • Ograniczenia końców asocjacji
    • Asocjacja kwalifikowana
  • Diagram obiektów - opis i omówienie przydatności
  • Diagram struktur połączonych - opis i omówienie przydatności
  • Diagram sekwencji
    • Linia życia
    • Rodzaje komunikatów
      • Synchroniczny
      • Asynchroniczny
      • Zwrotny
      • Tworzenie i niszczenie obiektu
      • Komunikat zgubiony i odnaleziony
    • Bloki złożone: alt, break, loop, par, critical
    • Referencja do diagramu
  • Model analityczny jako opcjonalny etap przejściowy do projektu
    • Po co i kiedy warto tworzyć
    • Stereotypy analityczne: boundary, control, entity
    • Zasady modelowania analitycznego
  • Diagram komunikacji - opis i omówienie przydatności
  • Diagram przeglądu interakcji - opis i omówienie przydatności
  • Diagram maszyny stanowej
    • Stan prosty i złożony
    • Przejścia (proste, automatyczne, zwrotne, wewnętrzne)
    • Zdarzenia (czasowe, zmiany stanu, wywołanie, sygnał, all)
    • Sygnatura przejścia
    • Pseudo-stany
      • Ropoczęcie
      • Zakończenie a zniszczenie
      • Wybór
      • Punkt węzłowy
      • Rozwidlenie i złączenie
    • Predefiniowane czynności w stanie (entry, do, exit)
    • Historia płytka i głęboka
    • Zdarzenia odroczone
    • Pseudo stany w stanie złożonym (entry i exit point)
    • Stany współbieżne
  • Diagram harmonogamowania - opis i omówienie przydatności
  • Czym jest architektura systemu
  • Cele tworzenia architektury
  • Diagram komponentów
    • Komponenty proste i złożone
    • Interfejs wymagany i dostarczany
    • Konektor\złączenie (assembly)
    • Porty
  • Diagram wdrożenia
    • Logiczny\opisowy diagram wdrożenia
    • Instancyjny diagram wdrożenia
  • Diagram pakietów - opis i omówienie przydatności
  • MOF - Meta Object Facility
  • Pakiet CORE
  • Profile UML
    • Profil
    • Meta-Klasa
    • Stereotyp
    • Rozszerzenie
    • Użycie profilu
  • Język ograniczeń OCL
    • Zastosowanie OCL
    • Podstawy skladni OCL
    • Kontekst wyrażenia
    • Zastosowanie OCL na diagramach UML
  • Model Driven Archtecture
    • Czym jest MDA
    • Modele MDA
    • Transformacja

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.