System zarządzania ciągłością działania

2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:BCP

Poziom zaawansowania:

business

Dostępne terminy

  • Termin
  • Lokalizacja
  • Trener
  • Cena
Brak dostępnych terminów

O szkoleniu System zarządzania ciągłością działania

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Zalety

  • Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania i budowaniu ładu zarządzania organizacją
  • Zajęcia prowadzone są w formie interaktywnych warsztatów
  • Kameralne grupy - szkolenia technologiczne prowadzimy w grupach liczących do 8 osób. Pozwala to na indywidualne podejście oraz aktywizację każdego uczestnika
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej istoty, celu oraz procesu zarządzania jakością
  • Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej wdrożenia planów ciągłości działania
  • Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej przeprowadzania analiz wymagań biznesowych oraz sposobów pozyskiwania informacji w zakresie wymagań
  • Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej zarządzania ryzykiem związanym z utratą dostępności zasobów niezbędnych do realizacji procesów biznesowych
  • Przekazanie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej zarządzania w sytuacji kryzysowej

Program

Wprowadzenie do warsztatów

  • Zarządzanie kryzysowe: reagowanie i postępowanie w sytuacji kryzysowej
  • Dostosowanie Planu Ciągłości Działania do wymagań rynkowych i rozwoju zdolności firm do przywracania ciągłości działania
  • Wyzwania efektywnego testowania planu w organizacji
  • Planowanie i realizacja testów oraz raportowanie wyników

Istota i zasady systemu zarządzania ciągłością działania - standard ISO 22301 i 27001

  • Normy opisujące system zarządzania ciągłością działania (Business Continuity Management System)
  • Zbieżność budowy ISO 22301 z wymaganiami prawnymi i regulacjami branżowymi
  • Korzyści wynikające z wdrożenia systemu BCMS
  • Podstawowe terminy i definicje związane z system BCMS
  • BCMS a cykl zarządzania jakością PDCA

Strategia zarządzania ciągłością działania - warsztat

  • Roadmapa działań wdrożenia systemu ciągłości działania (podejście TOP-DWOWN)
  • Przesłanki organizacyjne i artefakty projektu wdrożeniowego
  • Analiza istniejącej sytuacji (GAP Analysis - analiza luk zabezpieczeń)
  • Budowanie scenariuszy sytuacji kryzysowych
  • Opracowywanie strategii postępowania na poziomie strategicznym, operacyjnym

Aktywne zarządzanie ryzykiem - czyli nauka płynąca z doświadczeń i jej rola w kontekście wdrożenia skutecznego systemu ciągłości działania

  • Przykłady międzynarodowych standardów i modeli zarządzania ryzykiem
  • Ocena ryzyka oraz analiza jego wpływu na kluczowe procesy biznesowe (ang. Business Impact Analysis)
  • Identyfikacja ryzyk w odniesieniu do aktywów organizacji i odniesienie analizy do działań wdrożeniowych zabezpieczeń systemu BCM

Skuteczne wdrażanie planów ciągłości działania oraz wykorzystanie ich w efektywnym zarządzaniu ryzykiem

  • Zagrożenia zewnętrzne i wewnętrzne
  • Zagrożenia bezpośrednie i pośrednie
  • Techniki szacowania strat

Modelowe strategie postępowania z zagrożeniami (warsztat)

  • Strategia Tolerowania
  • Strategia Monitorowania
  • Strategia Zapobiegania
  • Strategia Planu Ciągłości Działania

Polityka postępowania z zakłóceniami (warsztat)

  • Polityka tolerowania zakłóceń
  • Polityka monitorowania zakłóceń
  • Polityka zapobiegania zakłóceniom
  • Polityka Planu Ciągłości Działania

Planowanie systemu zarządzania ciągłością działania

  • Określenie zakresu i celów systemu BCMS
  • Polityka Ciągłości Działania
  • Kompetencje pracowników BCM
  • Osadzenie BCMS w kulturze organizacji
  • Zrozumienie organizacji (przegląd zagadnień z I dnia warsztatów)
  • Identyfikacja kluczowych procesów/linii biznesowych
  • Określenie zagrożeń ciągłości działania i ich wpływów
  • Szacowanie ryzyka
  • Działania zmniejszające ryzyko
  • Określenie strategii BCM
  • Opracowanie i wdrożenie reakcji BCM
  • Struktura reakcji na zdarzenie
  • Plany zarządzania zdarzeniem (IMP) oraz Plany Ciągłości Biznesowej (BCP)
  • Dokumentacja systemu zarządzania ciągłością działania

Monitorowanie i weryfikacja skuteczności i przydatności systemu

  • Stałe monitorowanie poziomu ryzyka (KRI)
  • Cykliczne przeglądy aktualności i adekwatności BCMS
  • Audyty wewnętrzne
  • Przeglądy kierownictwa odnośnie skuteczności systemu BCMS
  • Podejmowanie działań korygujących i zapobiegawczych w kontekście zabezpieczania systemów

Komunikacja kryzysowa: zapewnienie odpowiedniej informacji dla Zarządu, członków zespołów zapewnienia ciągłości działania i udziałowców

Ochrona wizerunku i marki: public relations, zarządzanie komunikacją zewnętrzną w czasie kryzysu

Podsumowanie warsztatów szkoleniowych i wnioski końcowe

Podobne szkolenia