Skuteczna komunikacja

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:SK

Poziom zaawansowania:

leadership

communication

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu.
Dostępne wyłącznie na zamówienie

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin
Icon with laptop

O szkoleniu Skuteczna komunikacja

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Pracownicy pracujący pod presja czasu, realizujące wielopoziomowe zadania, osoby kontaktujące się z klientem, negocjujące umowy, pracownicy działu HR

Wymagania

  • Szkolenie dedykowane jest wszystkim pracownikom, którym w pracy niezbędna jest dobra komunikacja i znajomość technik komunikacyjnych, zarówno w pracy z klientem, jak i współpracownikami

Zalety

  • Szkolenie to zawiera najistotniejsze informacje na temat skutecznego posługiwania się podstawowym narzędziem w komunikacji, jakim jest język
  • Zwraca również uwagę na komunikaty niewerbalne jako istotny element w codziennej komunikacji
  • W toku szkolenia poznajemy sposoby skutecznego oddziaływania na innych poprzez sposób, w jaki mówimy, co mówimy oraz kiedy mówimy, a kiedy zachowujemy milczenie
  • Uczy zrozumienia odmienności w postrzeganiu świata przez każdego z nas
  • Kameralne grupy - szkolenia technologiczne prowadzimy w grupach liczących do 8 osób. Pozwala to na indywidualne podejście oraz aktywizację każdego uczestnika
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Opanowanie umiejętności skutecznej komunikacji w mówieniu i słuchaniu
  • Zdobycie umiejętności budowania jasnego przekazu
  • Opanowanie technik skutecznej komunikacji
  • Zrozumienie siebie w procesie komunikacji
  • Poznanie dynamiki relacji interpersonalnych
  • Poznanie właściwości komunikacji niewerbalnej
  • Poznanie zakłóceń w komunikacji

Program

Wstęp

  • Co to jest komunikacja?
  • Zakłócenia w komunikacji
  • Bariery komunikacyjne
  • Korzyści z dobrej komunikacji

Techniki dobrej komunikacji

  • Parafraza
  • Klaryfikacja
  • Pytania otwarte zamknięte
  • Odzwierciedlenie
  • Dowartościowanie
  • Aktywne słuchanie

Mowa niewerbalna

  • Proksemika
  • Mowa ciała
  • Odczytywanie emocji z twarzy

Płaszczyzny komunikacji wg Schulza von Thuna

  • Autodiagnoza komunikacji
  • Płaszczyzny komunikacji: relacyjna, rzeczowa, apelowa, ujawniania siebie

Analiza transakcyjna wg Erica Berne

  • Komponent dziecka
  • Komponent dorosłego
  • Komponent rodzica

Informacja zwrotna

  • Komunikat ja
  • Wyrażanie prośby i oczekiwania
  • Konstruktywne wyrażanie niezadowolenia

Podobne szkolenia