SCRUM dla Software Engineers

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: SCRUM/DEV

Powiadom
o kolejnych terminach

# scrum

Autor szkolenia:
Matt Harasymczuk

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

O szkoleniu

DLA KOGO?

WYMAGANIA

Znajomość zagadnień związanych z wytwarzaniem oprogramowania

ZALETY

Agile z mocnym naciskiem na Software Engineering i jakość kodu

Cele szkolenia

Poznanie mechanizmów Agile i metodyk Scrum, Lean, Kanban i XP

Umiejętność zastosowania ww. metodyk w środowisku Software Engineering

Znajomość technik Extreme Programming i procesów CI/CD w wytwarzaniu oprogramowania

Program

  • Agile Manifesto
  • Agile vs. agility (why Agile is dead)
  • Agile vs. Scrum
  • Agile vs. Kanban
  • Spotify Engineering Culture
  • Lean Startup
  • Transformacja istniejących i budowa nowych zespołów
  • samoorganizowanie się zespołu
  • angażowanie klienta
  • umowy agile
  • szacowanie wielkości i pracochłonności wymagań
  • liczenie prędkości zespołu pracującego w Scrumie
  • Lead Time i WIP - planowanie w Kanbanie
  • określanie terminów i zakresów funkcjonalnych wdrożeń
  • zmiany organizacyjne
  • Historia Scrum
  • Wartości i zasady (Transparencja, Inspekcja, Adaptacja)
  • Formuła Scrum (Iteracyjność, Sprint 0, Produkt Backlog)
  • Konstruowanie zespołu (Role, Multidyscyplinarność, Samoorganizacja)
  • Skalowanie Scrum (SAF, LESS, Lean Enterprise)
  • [ćwiczenie praktyczne]
  • Refinement
    • Backlog
    • Dekompozycja
    • Kryteria Akceptacyjne
    • Epics
    • User Stories
    • Story vs. Task vs. Bug
    • Zmiana priorytetów
    • [ćwiczenie praktyczne]
  • Daily
    • Sposoby prowadzenia daily
    • Moderowanie dyskusji
    • Omawianie postępu w osiągnięciu celu sprintu
    • Przydział zadań
    • Codzienna praca
    • Przerwanie sprintu
    • [ćwiczenie praktyczne]
  • Planning
    • Definition of Ready
    • Szacowanie
      • Story Points
      • Business Value
      • Czas
      • #NoEstimates
    • Metody Estymacji
      • Skala Koszulkowa
      • Ciąg Fibonacciego
      • Planning Poker
      • Metoda Porównawcza
    • Ustalanie Celu sprintu
    • [ćwiczenie praktyczne]
  • Review
    • Potencjalnie wdrażalny przyrost
    • Rozliczanie z pracy
    • Definition of Done
    • [ćwiczenie praktyczne]
  • Retrospective
    • Forma Retrospektyw
    • Moderowanie dyskusji
    • Ustalanie tematów retrospektyw
    • Happy Box
    • Konstytucja zespołu
    • [ćwiczenie praktyczne]
  • Backlog w Jirze
    • Dodawanie User Stories, Task, Bug
    • Wersje i Epics
    • Planowanie sprintów
    • Cel Sprintu
  • Active Sprints
  • Wykresy
    • Burndown Chart
    • Cumulative Flow
    • Control Chart
    • Epic Burndown
    • Version Report
    • Velocity Chart
  • Rozwój a Utrzymanie
  • Dokumentacja z Jiry
  • [ćwiczenie praktyczne]
  • Development tools ecosystem big picture
  • Podstawy korzystania z GIT
  • GIT Flow i dobre praktyki
  • Narzędzia graficzne
  • Projekty i repozytoria w Bitbucket
  • Uprawnienia i klucze SSH
  • Klucze SSH dla Jenkinsa
  • Pull Requesty
    • Tworzenie
    • Zasady dobrego Code Review
    • Rozwiązywanie konfliktów
  • Wersjonowanie Semantyczne
  • Wersjonowanie API
  • Feature Flags
  • Migracje schematów bazy danych
  • [ćwiczenie praktyczne]
  • Tworzenie jobów w Jenkinsie
  • Budowanie Pull Requestów
  • Strategie budowania
  • Pipeline DSL
  • Docker
  • Puppet
  • Vagrant
  • Chaos Monkey i Chaos Gorilla
  • Selenium
  • Release Trains
  • [ćwiczenie praktyczne]
  • SonarQube
  • SonarLint
  • Czytanie statystyk
  • [ćwiczenie praktyczne]

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.