Projektowanie i programowanie obiektowe w języku PHP

LICZBA DNI: 3 (24h)

KOD KURSU: PHP/OOP

# oop

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie przeznaczone jest dla programistów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na temat tworzenia kodu zorientowanego obiektowo

WYMAGANIA

Od uczestników wymagana jest podstawowa znajomość języka PHP

ZALETY

Cele szkolenia

Zaprezentowanie programowania zorientowanego obiektowo (OOP) w języku PHP

Wskazanie na zasady i dobre praktyki przydatne podczas projektowania kodu zorientowanego obiektowo

Program

  • czym jest programowanie zorientowane obiektowo
  • podstawowe terminy:
    • klasa
    • obiekt
    • zmienna klasowa
    • metoda
    • zmienne/metody statyczne
    • widoczność (public, protected, private)
    • klasa abstrakcyjna
    • metoda abstrakcyjna
    • interfejs
  • porównanie: kod strukturalny vs zorientowany obiektowo
  • zalety programowania obiektowego
  • obiektowość w PHP
    • operatory obiektowe (“->”, “::”, “new”, “clone”)
    • przestrzenie nazw
    • autoload
    • traits
    • metody magiczne
    • overloading w PHP
    • porównywanie obiektów
    • iteracja po obiektach
    • type hinting
    • late static bindings
    • serializacja obiektów
    • klasy anonimowe (PHP 7)
    • interfejs Throwable (klasy Error i Exception) (PHP 7)
    • reflection API
  • polimorfizm, dziedziczenie, klasy abstrakcyjne i interfejsy
  • zasady SOLID, DRY, KISS, YAGNI
  • AntyWzorce – jak rozpoznać problematyczny kod
  • budowanie modelu domeny (Domain model)
    • różnice pomiędzy Entities i Value Objects
    • różnice pomiędzy Active Record i Data Mapper
    • repozytoria (Repository Pattern)
  • wprowadzenie do wzorców projektowych na przykładach
  • wprowadzenie do Usług (Services)
  • wstrzykiwanie zależności i zarządzanie nimi
    • fabryki i lokalizatory usług (Factories, Service Locators)
    • Dependency Injection
    • Dependency Injection Container (DIC)
  • sposoby refaktorowania kodu
  • Code Smells – jak sprawnie wychwycić zły kod

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.