Programowanie na platformie iOS
LICZBA DNI: 5 (40h)
KOD KURSU: IOS/BASE
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Cena / os
26
kwietnia
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Termin
26
kwietnia
Lokalizacja
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Osoby rozpoczynające naukę tworzenia aplikacji na platformie iOS
Dotychczasowi programiści iOS chcący powtórzyć i uporządkować posiadaną wiedzę
WYMAGANIA
Od uczestników wymagana jest podstawowa znajomość języka Swift lub innego języka obiektowego
ZALETY
Rozbudowana część warsztatowa, obejmująca tworzenie złożonego projektu oraz mniejsze ćwiczenia pomagające zrozumieć i utrwalić omawiane zagadnienia
W oparciu o doświadczenie trenera, uczestnicy poznają wzorce i najlepsze praktyki, a także sposoby rozwiązywania typowych problemów spotykanych podczas tworzenia aplikacji iOS
Cele szkolenia
Efektywne wprowadzenie do otwartego, nowoczesnego i coraz bardziej popularnego języka Swift
Zapoznanie z „jedynym słusznym” środowiskiem programistycznym Xcode
Poznanie metod projektowania i tworzenia interfejsu użytkownika
Nabycie wiedzy niezbędnej do tworzenia aplikacji mobilnych na platformie iOS
Program
Wprowadzenie do języka Swift
- Podstawy składni
- Typy bazowe
- Operatory
- Instrukcje sterujące
- Kolekcje
- Praca z tekstem
- Struktury, klasy, protokoły, wyliczenia
- Funkcje oraz closures
- Obsługa wyjątków
- Zarządzanie pamięcią
Xcode i praca z projektem
- Podstawy użycia Xcode IDE
- Tworzenie, budowanie i uruchamianie aplikacji
- Cykl życia projektu
- Debugowanie
- Praca z dokumentacją
- Zarządzanie zależnościami (pods, Swift Package Manager)
Budowa interfejsu użytkownika
- Wprowadzenie (Window, Root View, Frame, bounds, layout)
- View Controllers (typy, cykl życia, wykorzystanie, obsługa zdarzeń, zarządzanie stanem)
- Wykorzystanie podstawowych kontrolek
- Zaawansowane elementy widoku (TableView, CollectionView, ScrollView, Popovers)
- Interface builder/Storyboards
- Programowe budowanie widoków
- Nawigacja
- Elastyczne zarządzanie rozkładem elementów (Constraints, Trait Collections, Size Classes)
- Wprowadzenie do SwiftUI
Wielowątkowość i asynchroniczność
- GDC (kolejki, wątki, semafory)
- Praca z kodem asynchronicznym
- Wprowadzenie do Combine framework
Dostęp do danych
- User Defaults
- Praca z plikami (sandbox)
- SQLite
- Wprowadzenie do Core Data
Komunikacja
- Usługi REST
- Wykorzystanie URLSession
- Biblioteki: Alamofire, Siesta, Moya
Testowanie
- Testy jednostkowe
- Testowanie kodu asynchronicznego (podejścia, problemy które mogą wystąpić)
- Testy integracyjne/UI Testing
