Praktyczne wykorzystanie technik i narzędzi Lean IT do rozwiązywania problemów

2150 PLN+23% VAT (2644 PLN brutto / 1 os.)

Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)

Kod kursu:ROZW/PROBL

Poziom zaawansowania:

lean-it

business-processes

problems

it-team-management

team-management

it-team

it-business

analytic-thinking

decision-making

Dostępne terminy

  • Termin
  • Lokalizacja
  • Trener
  • Cena
Brak dostępnych terminów

O szkoleniu Praktyczne wykorzystanie technik i narzędzi Lean IT do rozwiązywania problemów

W cenie otrzymasz:

  • Materiały szkoleniowe
  • Certyfikat ukończenia szkolenia
  • W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki

Dla kogo?

  • Menedżerowie ds. Rozwoju Oprogramowania
  • Menedżerowie ds. Utrzymania Systemów IT
  • Kierownicy Projektów
  • Kierownicy Programów Transformacji IT
  • Dyrektorzy Departamentów IT
  • Zespoły odpowiedzialne za realizację inicjatyw usprawniających procesy IT
  • Zespoły odpowiedzialne za optymalizację produktowe

Zalety

  • Uczestnicy poznają czym jest metodyka Lean Six-Sigma i jakie są jej główne cechy i zastosowania
  • Uczestnicy dowiedzą się na czym polega definicja VoC (Voice of Customer) i CTQ (Critical to Quality) oraz cykl DMAIC i dlaczego odgrywają tak ważną rolę w odniesieniu do każdego procesu IT
  • Uczestnicy nauczą się stosować techniki A3, 8D i FMEA do rozwiązywania problemów
  • Uczestnicy dowiedzą się jak prowadzić projekty i kontrolować rezultaty usprawnień przy wykorzystaniu podejścia DMAIC
  • Uczestnicy zdobędą umiejętność oceny czy realizowany proces biznesowy jest efektywny
  • Uczestnicy nauczą się jak zdiagnozować i usunąć źródła problemów i wąskie gardła w procesie
  • Uczestnicy dowiedzą się jakie najskuteczniejsze narzędzia zastosować do rozwiązania problemu
  • Uczestnicy nauczą się wykorzystywać statystykę do doskonalenia procesów
  • Uczestnicy poznają w jaki sposób podnosić jakość procesu oraz zmniejszać koszty jego realizacji
  • Kameralne grupy - szkolenia technologiczne prowadzimy w grupach liczących do 8 osób. Pozwala to na indywidualne podejście oraz aktywizację każdego uczestnika
  • Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
  • Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
  • Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how

Cele szkolenia

  • Omówienie metod, narzędzi oraz technik przydatnych do analizy i rozwiązywania problemów IT oraz prezentacje praktycznych aspektów wykorzystania narzędzi doskonalenia
  • Jasne i precyzyjne przedstawienie szczupłego myślenia w procesach IT, których nadrzędnym celem jest dostarczenie wartości dodanej dla klientów
  • Pokazanie każdej pracy jako element procesu, w którym można zastosować wszystkie zasady i techniki optymalizacyjne
  • Omówienie metod, narzędzi oraz technik szczupłego zarządzania Lean oraz praktyczne przybliżenie metodyki Lean Six-Sigma oraz cyklu DMAIC do realizacji procesów IT i zarządzania projektami w sposób zwinny ukierunkowany na osiąganie korzyści

Program

Podstawowe zasady Lean Management i wprowadzenie do metodyki Agile Lean Six-Sigma

  • Wprowadzenie Lean w organizacji - przegląd wyzwań i benchmark stosowanych praktyk
  • Warsztaty Lean - droga do szybkich udoskonaleń w procesach IT
  • Zespoły Lean - wykorzystanie potencjału interdyscyplinarnych zespołów na rzecz ponoszenia efektywności procesów
  • Wdrażanie usprawnień i ich znaczenie na rzecz zwiększenia produktywności i efektywności biznesowej

Wykorzystanie głosu klienta na rzecz wzrostu jakości wyników procesów IT

  • Wartość postrzegana przez klienta
  • Całkowita satysfakcja Klienta - jak ja zapewnić w procesach biznesowych i projektach IT?
  • Narzędzia do śledzenia i pomiaru satysfakcji klienta
  • Oczekiwania Klienta a zdolność procesów biznesowych do ich zaspokajania
  • Wpływ miary VoC na strategię transformacji IT

Metoda 8D - rozwiązywanie problemów w obszarze IT

  • Wprowadzenie do tematyki rozwiązywania problemów
  • Co to jest metoda 8D i kiedy ją można stosować
  • Formularz 8D
  • Metodyka rozwiązywania problemów jakościowych 8D
  • Wykonanie analizy 8D dla wybranego procesu przez uczestników warsztatów
  • Dyskusja i konsultacje grupowe oraz indywidualne

Przegląd narzędzi doskonalenia - analiza FMEA

  • Zapobieganie problemom - analiza przyczyn i skutków wad FMEA
  • Techniki wspomagające tworzenie analizy FMEA
  • Analiza ryzyka i dotkliwości jego wystąpienia (RPN - Risk Priority Number)
  • Metodyka opracowania analizy FMEA

Metodyka Lean Six-Sigma i cykl DMAIC - warsztat symulacyjny

  • Etap Definiowania (D)
  • Etap Pomiaru (M)
  • Etap Analizy (A)
  • Etap usprawniania (I) i sterowania (C)

Podsumowanie warsztatów i wnioski końcowe

Podobne szkolenia