Geomarketing dla biznesu. Podstawy wykorzystywania danych przestrzennych w marketingu i planowaniu strategicznym przedsiębiorstwa
LICZBA DNI: 2 (16h)
KOD KURSU: GEO/M
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie przeznaczone jest dla menedżerów i pracowników działów: marketingu, sprzedaży, rozwoju, planowania itp. Geomarketing pomaga udzielać odpowiedzi na problemy operacyjne i strategiczne
WYMAGANIA
Umiejętność analizy danych
ZALETY
Analizy geomarketingowe mają zróżnicowaną formę w zależności od potrzeb klienta i danych gromadzonych przez przedsiębiorstwa
Uwzględniają aspekt przestrzenny prowadzonej działalności i są wykonywane za pomocą systemów GIS na mapach cyfrowych
Badania geomarketingowe pozwalają minimalizować ryzyko błędnych decyzji oraz redukować koszty związane z działalnością firmy
Cele szkolenia
Szkolenie ma na celu przybliżyć teorię GIS-u, geomarketingu i wprowadzić do korzystania z oprogramowania GIS
Program
Analizy lokalizacyjne - oparte głównie na analizie obecnej lokalizacji sklepów i danych demograficznych
Analizy atrakcyjności punktów sprzedaży
Analizy konkurencji - lokalizacja obiektów świadczących podobne usługi, badanie „efektu kanibalizmu”
Analizy grup docelowych (charakterystyka klientów, zachowania konsumentów)
Przestrzenne analizy sprzedaży
Planowanie kampanii reklamowych (np. lokalizacja billboardów)
Analizy sieci dystrybucji
Analiza danych przestrzennych
