Efektywne spotkania indywidualne i zespołowe
Czas trwania szkolenia:2 dni (16h)
Kod kursu:ES
Poziom zaawansowania:
O szkoleniu Efektywne spotkania indywidualne i zespołowe
W cenie otrzymasz:
- Materiały szkoleniowe
- Certyfikat ukończenia szkolenia
- W przypadku szkolenia w trybie stacjonarnym zapewnimy Ci również lunch oraz sprzęt niezbędny do nauki
Dla kogo?
- Szkolenie (w formule warsztatu) przeznaczone dla menadżerów, liderów zespołów i specjalistów, którzy wkrótce planują kierować zespołami oraz HR Business Partnerów, a także wszystkich, którzy nie pełnią oficjalnych funkcji zarządczych, a jednak wspierają zespoły i ich szefów w procesach zarządczych i rozwojowych
Wymagania
- Otwarty umysł i gotowość do dzielenia się swoimi doświadczeniami (niezależnie od stażu i poziomu doświadczenia)
Zalety
- Kompendium wiedzy na temat zasad prowadzenia spotkań
- Duża dawka życiowej wiedzy z praktyki trenera, która przyda się w realnych projektach
- Wiedza oparta o najnowsze badania z ery covidowej i post-covidowej
- Wachlarz technik i narzędzi, które pomagają w prowadzeniu spotkań jeden na jeden i spotkań zespołowych
- Praktyka przed teorią - wszystkie szkolenia technologiczne prowadzone są w formie warsztatowej. Konieczna teoria jest wyjaśniana na przykładzie praktycznych zadań
- Konkretne umiejętności - w ramach każdego szkolenia rozwijamy praktyczne umiejętności związane z daną technologią i tematyką
- Nauka z praktykami - wszyscy trenerzy na co dzień pracują w projektach, gwarantuje to dostęp do eksperckiej wiedzy i praktycznego know-how
Cele szkolenia
- Poznanie najnowszych (lata 2020-2022) wyników badań dotyczących pracy zdalnej
- Poznanie modelu komunikacji i zrozumienie różnic indywidualnych wpływających na proces komunikacji
- Nabycie umiejętności identyfikowania barier komunikacyjnych i sposobów ich przełamywania
- Poznanie najważniejszych technik komunikacyjnych i nabycie umiejętności ich stosowania
- Nabycie umiejętności prowadzenia efektywnych spotkań jeden na jeden
- Nabycie umiejętności prowadzenia efektywnych spotkań zespołowych w trybie stacjonarnym, zdalnym i hybrydowym
Program
Spotkania w dobie powszechnej pracy zdalnej
- Warto wiedzieć - praca zdalna i hybrydowa w liczbach (badania z lat 2020-2022)
Rodzaje i funkcje spotkań
- Rodzaje spotkań
- Funkcje poszczególnych typów spotkań
- Formuła i struktura spotkań
- Najlepsze praktyki
Efektywna komunikacja interpersonalna
- Zakłócenia w procesie komunikacji (model komunikacji Romana Jakobsona)
- Kwadrat komunikacyjny von Thuna
- Bariery w komunikacji i sposoby ich przełamywania
- Analiza transakcyjna
- Gry statusowe
- Zachowania asertywne i nieasertywne
- Przydatne techniki komunikacyjne (parafraza, klaryfikacja, pytania magiczne, pytania kartezjańskie, odzwierciedlenie)
- Narzędzia coachingowe nadające strukturę spotkania
Motywowanie
- Najważniejsze założenia motywacji 3.0
Reagowanie w sytuacjach trudnych
- Indywidualne sposoby radzenia sobie w sytuacjach trudnych
- Konflikty i sposoby ich rozwiązywania
Spotkania 1:1
- O czym rozmawiać
- Rodzaje i cele spotkań 1:1 (planowane, rozwojowe, monitorujące/podsumowujące/doceniające, wspierające, motywujące, prewencyjne, interwencyjne, ad hoc/kryzysowe, oceniające)
- Podstawowe błędy przy prowadzeniu rozmów indywidualnych
- Cechy efektywnego spotkania 1:1
- Rozmowy 1:1 jako ustrukturyzowany cykl
- Zasady udzielania informacji zwrotnej
Spotkania zespołowe
- Rodzaje i cele spotkań zespołowych (planowanie zespołowe, monitorujące, podsumowujące/lessons learned/review i retrospektywa, motywujące, doceniające, interwencyjne, ad hoc/kryzysowe, spotkania w trybie zwinnym, koncepcyjne)
- Podstawowe błędy przy prowadzeniu spotkań zespołowych
- Cechy efektywnego spotkania zespołowego
- Dojrzałość grupowa
- Rodzaje aktywności dostosowane do etapu rozwoju zespołu
- Facylitacja spotkań i metody angażowania uczestników (stacjonarnie, zdalnie i hybrydowo)
- Sprawdzone rozwiązania