Efektywne programowanie w języku Java
LICZBA DNI: 3 (24h)
KOD KURSU: J/BP8
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Cena / os
15
lutego
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Termin
15
lutego
Lokalizacja
Warszawa,
Kraków,
Łódź,
Wrocław,
Gdańsk,
Poznań,
Zdalne,
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie skierowane do programistów, projektantów i architektów, którzy pragną poznać, pogłębić lub usystematyzować swoje wiadomości na temat dobrych praktyk, zasad i wzorców programowania obiektowego w języku Java
WYMAGANIA
Uczestnik szkolenia powinien posiadać podstawowe doświadczenie w programowaniu obiektowym w języku Java oraz podstawową znajomość notacji UML
ZALETY
Praktyczne przyswojenie ogólnie przyjętych zasad i wzorców takich jak GRASP, SOLID, GOF i wiele innych
Cele szkolenia
Poznanie, zrozumienie i przećwiczenie najlepszych praktyk związanych z programowaniem obiektowym w Javie
Program
Wprowadzenie
- Czemu jednolita technika pracy z kodem w zespole jest istotna?
- Jak mierzyć jakość kodu źródłowego i jakie są koszty niskiej jakości
Czytelny kod (ang. Clean Code)
- Nazewnictwo pakietów, klas, metod
- Komentarze
- Klasy
- Metody
- Struktury danych
- Obsługa wyjątków i błędów
Wzorce GRASP w oparciu o warsztaty problemowe
- Low Coupling, High Cohesion
- Information Expert
- Creator
- Pure Fabrication
- Polymorphism
- Indirection
- Protected Variations
- Controller
Zasady SOLID w oparciu o warsztaty problemowe wraz z zasadami refaktoryzacji
- The Single Responsiblity Principle
- The Open/Closed Principle
- The Liskov Substitution Principle
- The Interface Segregation Principle
- The Dependency Inversion Principle
Wzorce GoF w oparciu o warsztaty problemowe wraz z zasadami refaktoryzacji
- Wzorce konstrukcyjne: Builder, Prototype, Factory Method, Abstract Factory, Singleton
- Wzorce strukturalne: Facade, Proxy, Composite, Adapter, Decorator, Bridge
- Wzorce behawioralne: Command, Observer, State, Strategy, Chain of Responsibility, Mediator, Visitor, Template Method
