Continuous Integration

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: CI/F

POZIOM SZKOLENIA:

# ci-di

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne WYŁĄCZNIE na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

Interesuje Cię ta tematyka i szukasz szkolenia tylko dla siebie?

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie adresowane jest do: członków zespołów wytwarzających oprogramowanie

Testerów lub osób pełniących funkcje testerów

Osób odpowiedzialnych za zapewnienie jakości wytwarzanego oprogramowania

Kierowników zespołów lub technicznych kierowników projektów i architektów systemowych

WYMAGANIA

Znajomość posługiwania się komputerem na poziomie użytkownika

Znajomość podstawowych koncepcji związanych z infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa

Wiedza o procesach obejmujących wytwarzanie oprogramowania

Uczestnictwo w co najmniej jednym projekcie związanym z wytwarzaniem oprogramowania

ZALETY

Zapoznanie się ze wszystkimi elementami składowymi procesów związanych z wydaniami ciągłymi oprogramowania

Cele szkolenia

Określenie potrzeb i celów każdego z procesów

Szacowanie zmiany i wpływu na bieżące procesy

Określenie dobrych i złych praktyk związanych z procesem ciągłej integracji

Praktyczne budowanie planu testów i komunikacji w ramach CI

Implementowanie poznanych sposobów optymalizacji wykonania zadań w ramach CI

Opracowywanie planu wydań i kryteriów jakości wewnętrznej i zewnętrznej tworzonego produktu

Program

  • Miary projektu a procesy CI
  • Kontrast i elementy podobne tradycyjnych metodyk tworzenia oprogramowania
  • Konsekwencje braku utrzymania kontroli nad wymiarami projektu
  • Elementy składowe procesów CI
  • Wpływ działań CI na codzienną pracę interesariuszy projektu
  • CI a projekt - styk procesu i elementów zarządczych
  • Obszary wymagań niefunkcjonalnych a proces CI
  • Informacja zwrotna w procesach CI
  • Techniczna modularyzacja testów ze względu na procesy CI
  • Wąskie gardła testowania - techniczne aspekty optymalizacji zadań
  • Czynniki świadczące o lukach w testowaniu
  • Przepływ prac pomiędzy zespołami sterowany definicją skryptów
  • Dane i struktura bazy dedykowana potrzebom jakościowym
  • Potrzeby organizacyjne a struktura skryptów
  • Ryzyka techniczne w wytwarzaniu oprogramowania - punkt widzenia wynikający z CI
  • Ryzyka zarządcze - punkt widzenia wynikający z CI
  • Procesy CI - codzienna obsługa nieprzewidzianych zdarzeń
  • Kontrola nad jakością wewnętrzną z użyciem metryk
  • Predykcja problemów i wskaźniki wyprzedzające
  • Tworzenie własnych metryk do bieżących potrzeb
  • Optymalizacja procesów CI w oparciu o metryki
  • Wymagania stawiane architekturze skryptów zadań
  • Prawidłowe tworzenie skryptów zadań
  • Rozwój i pielęgnacja architektury wydań
  • Pojęcie długu technologicznego - źródła i zagrożenia
  • Informacje zwrotne z procesów CI a dług technologiczny
  • Zarządzanie długiem z użyciem informacji pozyskanej z procesów CI

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.