Continuous Integration

LICZBA DNI: 2 (16h)

KOD KURSU: CI/F

Powiadom
o kolejnych terminach

# ci-di

Szkolenie na zamówienie

Szkolenie dostosowane do potrzeb Twojego zespołu. Dostępne wyłącznie na zamówienie.

  • Dostosowany program
  • Indywidualna wycena
  • Dowolny termin

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie adresowane jest do: członków zespołów wytwarzających oprogramowanie;

testerów lub osób pełniących funkcje testerów;

osób odpowiedzialnych za zapewnienie jakości wytwarzanego oprogramowania;

kierowników zespołów lub technicznych kierowników projektów i architektów systemowych

WYMAGANIA

Znajomość posługiwania się komputerem na poziomie użytkownika;

Znajomość podstawowych koncepcji związanych z infrastrukturą informatyczną przedsiębiorstwa;

Wiedza o procesach obejmujących wytwarzanie oprogramowania;

Uczestnictwo w co najmniej jednym projekcie związanym z wytwarzaniem oprogramowania

ZALETY

Zapoznanie się ze wszystkimi elementami składowymi procesów związanych z wydaniami ciągłymi oprogramowania

Cele szkolenia

Określenie potrzeb i celów każdego z procesów;

Szacowanie zmiany i wpływu na bieżące procesy;

Określenie dobrych i złych praktyk związanych z procesem ciągłej integracji

Praktyczne budowanie planu testów i komunikacji w ramach CI;

Implementowanie poznanych sposobów optymalizacji wykonania zadań w ramach CI;

Opracowywanie planu wydań i kryteriów jakości wewnętrznej i zewnętrznej tworzonego produktu

Program

  • miary projektu a procesy CI;
  • montrast i elementy podobne tradycyjnych metodyk tworzenia oprogramowania;
  • konsekwencje braku utrzymania kontroli nad wymiarami projektu
  • mlementy składowe procesów CI;
  • wpływ działań CI na codzienną pracę interesariuszy projektu;
  • CI a projekt – styk procesu i elementów zarządczych
  • obszary wymagań niefunkcjonalnych a proces CI;
  • informacja zwrotna w procesach CI
  • techniczna modularyzacja testów ze względu na procesy CI;
  • wąskie gardła testowania – techniczne aspekty optymalizacji zadań;
  • czynniki świadczące o lukach w testowaniu
  • przepływ prac pomiędzy zespołami sterowany definicją skryptów;
  • dane i struktura bazy dedykowana potrzebom jakościowym;
  • potrzeby organizacyjne a struktura skryptów
  • ryzyka techniczne w wytwarzaniu oprogramowania – punkt widzenia wynikający z CI;
  • ryzyka zarządcze – punkt widzenia wynikający z CIpProcesy CI – codzienna obsługa nieprzewidzianych zdarzeń
  • kontrola nad jakością wewnętrzną z użyciem metryk;
  • predykcja problemów i wskaźniki wyprzedzające;
  • tworzenie własnych metryk do bieżących potrzeb;
  • optymalizacja procesów CI w oparciu o metryki
  • wymagania stawiane architekturze skryptów zadań;
  • prawidłowe tworzenie skryptów zadań;
  • rozwój i pielęgnacja architektury wydań
  • pojęcie długu technologicznego – źródła i zagrożenia;
  • informacje zwrotne z procesów CI a dług technologiczny;
  • zarządzanie długiem z użyciem informacji pozyskanej z procesów CI

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.