Budowanie efektywnych zespołów
LICZBA DNI: 3 (24h)
KOD KURSU: EFFECT
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie skierowane jest do menadżerów, liderów zespołów i specjalistów, którzy wkrótce planują kierować zespołami
Szkolenie jest również skierowane do osób nie obejmujących formalnie stanowisk kierowniczych, jednak zlecają zadania innym i egzekwują ich wykonanie lub są nieformalnymi przywódcami grupy
WYMAGANIA
Otwarty umysł i chęć do nauki
ZALETY
Kompleksowe podejście do zarządzania zespołem
Szkolenie zostało przygotowane na podstawie doświadczeń zebranych podczas pracy w branży IT, uwzględnia specyfikę typowych projektów informatycznych (np. zmiany), jak i charakterystykę osób pracujących w tej branży
Zakres szkolenia skupia się na metodach, które zostały zweryfikowane naukowo i/lub sprawdziły się w biznesie
Prowadzone w przystępnej formie dla osób o umysłach ścisłych
Cele szkolenia
Nabycie umiejętności efektywnego zarządzania zespołem, budowania otwartej komunikacji w zespole i rozwinięcie umiejętności postawy przywódcy w uczestnikach
Przedstawienie różnicy między przywódcą a menadżerem i czym charakteryzuje się postawa przywódcy
Skuteczna komunikacja, delegowanie zadań i motywowanie pracowników
Wykorzystywanie różnych stylów zarządzania zespołem
Rola zaufania dla efektywnej pracy zespołu i budowanie zaufania w swoich zespołach
Program
Co to jest zespół?
- Zespół a grupa
- Proces grupowy
- Model Lencioniego
- Model ról zespołowych M. Belbin
Rola przywódcy
- Leader vs menadżer
- Postawa lidera
- Wizja, misja wartości zespołu
- Podstawy efektywności osobistej
Skuteczna komunikacja
- Wpływ typu osobowości na komunikację
- Model komunikacji Virginig Satir
- Wpływ przekonań na komunikację i pracę w zespole
- Efektywne rozmowy feedbackowe
- Zarządzanie konfliktem
Zarządzanie zespołem
- Różne modele zarządzania zespołem
- Model przywództwa sytuacyjnego SLII w praktyce
- Motywowanie i perswazja
- Zarządzanie zmienną
Delegowanie zadań
- Czym jest delegowanie zadań?
- Standardy wykonania zadania
- Opór przed delegowaniem zadań
- Pułapki w delegowaniu zadań
Podsumowanie
