Android w praktyce
LICZBA DNI: 5 (40h)
KOD KURSU: ANDROID/PRACTICAL
Weź udział w szkoleniu
Termin
Lokalizacja
Cena / os
21
czerwca
Dostępne w BUR
Warszawa,
Zdalne,
Termin
21
czerwca
Lokalizacja
Warszawa,
Zdalne,
Cena / os
Powiadom
o kolejnych terminach
O szkoleniu
DLA KOGO?
Szkolenie przeznaczone dla osób rozpoczynających naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie Android
Programiści chcący powtórzyć i uporządkować posiadaną wiedzę
WYMAGANIA
Od uczestników szkolenia wymagana jest praktyczna umiejętność programowania w języku Kotlin lub Java
ZALETY
Szkolenie w maksymalnym stopniu nastawione jest na aspekt praktyczny
Jego głównym elementem jest rozwinięta część warsztatowa obejmująca zarówno budowę złożonego projektu jak i niezależne ćwiczenia pomagające zrozumieć i utrwalić poruszane zagadnienia
Uczestnicy poznają dobre praktyki oraz sposoby rozwiązywania typowych problemów, które mogą pojawić się przy tworzenia aplikacji Android
Cele szkolenia
Wprowadzenie do programowania na platformie Android
Zapoznanie z dostępnymi narzędziami developerskimi
Zapoznanie z narzędziami oraz bibliotekami najczęściej wykorzystywanymi przy tworzeniu aplikacji na platformę Android
Program
Wprowadzenie do Kotlin
- Charakterystyka języka
- Typy
- Podstawy składni
- Instrukcje sterujące
- Kolekcje
- Wyrażenia lambda
- Extension functions
- Pakiety
- Obsługa wyjątków
- Programowanie obiektowe
- Programowanie funkcyjne
- Idiomy programistyczne
- Interoperacyjność z Java
Wprowadzenie do Androida
- Architektura
- Kompatybilność
- Bezpieczeństwo i system uprawnień
- Dokumentacja
Środowisko pracy/Narzędzia
- Android Studio + Kotlin plugin
- Tworzenie projektu
- Konfiguracja Gradle
- Budowanie i uruchamianie
- Emulatory
- Debugowanie
- Profilowanie
Podstawy tworzenia aplikacji
- Activities
- Services
- Content Providers
- Broadcast receivers
- Intencje
- Plik manifestu
- Zarządzanie zasobami
- Interfejs użytkownika
- Praca z danymi
Material Design and Theming
- Czym jest Material Design?
- Material Design library
- Tworzenie widoków w zgodzie z MD
- Theming w Androidzie
Najczęściej używane biblioteki
- Dependency Injection z Dagger
- REST API z Retrofit, OkHttp
- Parsowanie JSON z Moshi
- Wygodna obsługa dat (JSR-310)
- Asynchroniczność z RxJava
- Asynchroniczność z Coroutines
- SQLite z Room
- Wyświetlanie obrazków z Glide
- Firebase
Architektura
- Struktura projektu i modularyzacja
- Czysta architektura
- Model View View Model
- Wstrzykiwanie zależności
- JetPack Architecture Components
Publikowanie aplikacji
- Budowanie i podpisywanie
- Procedura publikacji
- Aktualizacje
Testowanie
- Unit Tests - testy jednostkowe
- Podmiana zachowań z MockK
- Dependency Injection w testach
- Testowanie kodu asynchronicznego
- Espresso i testy komponentów
- Wzorce przydatne w testowaniu
