Android w praktyce

LICZBA DNI: 5 (40h)

KOD KURSU: ANDROID/PRACTICAL

# android

Autor szkolenia:
Łukasz Andrzejewski

Autor szkolenia:
Marcin Bąk

O szkoleniu

DLA KOGO?

Szkolenie przeznaczone dla osób rozpoczynających naukę tworzenia aplikacji mobilnych na platformie Android

Programiści chcący powtórzyć i uporządkować posiadaną wiedzę

WYMAGANIA

Od uczestników szkolenia wymagana jest praktyczna umiejętność programowania w języku Kotlin lub Java

ZALETY

Szkolenie w maksymalnym stopniu nastawione jest na aspekt praktyczny

Jego głównym elementem jest rozwinięta część warsztatowa obejmująca zarówno budowę złożonego projektu jak i niezależne ćwiczenia pomagające zrozumieć i utrwalić poruszane zagadnienia

Uczestnicy poznają dobre praktyki oraz sposoby rozwiązywania typowych problemów, które mogą pojawić się przy tworzenia aplikacji Android

Cele szkolenia

Wprowadzenie do programowania na platformie Android

Zapoznanie z dostępnymi narzędziami developerskimi

Zapoznanie z narzędziami oraz bibliotekami najczęściej wykorzystywanymi przy tworzeniu aplikacji na platformę Android

Program

  • Charakterystyka języka
  • Typy
  • Podstawy składni
  • Instrukcje sterujące
  • Kolekcje
  • Wyrażenia lambda
  • Extension functions
  • Pakiety
  • Obsługa wyjątków
  • Programowanie obiektowe
  • Programowanie funkcyjne
  • Idiomy programistyczne
  • Interoperacyjność z Java
  • Architektura
  • Kompatybilność
  • Bezpieczeństwo i system uprawnień
  • Dokumentacja
  • Android Studio + Kotlin plugin
  • Tworzenie projektu
  • Konfiguracja Gradle
  • Budowanie i uruchamianie
  • Emulatory
  • Debuggowanie
  • Profilowanie
  • Activities
  • Services
  • Content Providers
  • Broadcast receivers
  • Intencje
  • Plik manifestu
  • Zarządzanie zasobami
  • Interfejs uzytkownika
  • Praca z danymi
  • Czym jest Material Design?
  • Material Design library
  • Tworzenie widoków w zgodzie z MD
  • Theming w Androidzie
  • Dependency Injection z Dagger
  • REST API z Retrofit, OkHttp
  • Parsowanie JSON z Moshi
  • Wygodna obsługa dat (JSR-310)
  • Asynchroniczność z RxJava
  • Asynchroniczność z Coroutines
  • SQLite z Room
  • Wyświetlanie obrazków z Glide
  • Firebase
  • Struktura projektu i modularyzacja
  • Czysta architektura
  • Model View View Model
  • Wstrzykiwanie zależności
  • JetPack Architecture Components
  • Budowanie i podpisywanie
  • Procedura publikacji
  • Aktualizacje
  • Unit Tests - testy jednostkowe
  • Podmiana zachowań z Mockk
  • Dependency Injection w testach
  • Testowanie kodu asynchronicznego
  • Espresso i testy komponentów
  • Wzorce przydatne w testowaniu

Nasi eksperci

POLITYKA COOKIES:

Korzystamy z plików cookies, by móc jak najlepiej dostosować stronę do Twoich potrzeb oraz wyświetlać Ci przydatne i adekwatnych dla Ciebie reklamy w serwisie i poza nim. Możesz kontrolować ustawienia ciasteczek w swoich ustawieniach swojej przeglądarki. Odwiedzając tę stronę, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies.